تاریخ انتشار : شنبه 27 مهر 1398 - 15:08
کد خبر : 1689

ادامه ممنوعیت ارز مجازی فیس بوک در اروپا

ادامه ممنوعیت ارز مجازی فیس بوک در اروپا

به گزارش راشاتودی، وزیر اقتصاد فرانسه گفت: پاریس، رم و برلین به دنبال ممنوع کردن ارز مجازی فیس‌بوک یا همان «لیبرا» در اروپا هستند. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وی ماه پیش گفته بود که این ساختار که توسط شرکت بزرگ آمریکایی فیس‌بوک در حال شکل گرفتن است، به ایجاد نگرانی‌های جدی منجر

به گزارش راشاتودی، وزیر اقتصاد فرانسه گفت: پاریس، رم و برلین به دنبال ممنوع کردن ارز مجازی فیس‌بوک یا همان «لیبرا» در اروپا هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وی ماه پیش گفته بود که این ساختار که توسط شرکت بزرگ آمریکایی فیس‌بوک در حال شکل گرفتن است، به ایجاد نگرانی‌های جدی منجر شده و به همین دلیل نمی‌توان اجازه چنین فعالیتی را در خاک اروپا صادر کرد.

برونو لمایر وزیر اقتصاد فرانسه تاکید کرد این پروژه می‌تواند مخاطرات جدی مالی برای اتحادیه اروپا ایجاد کند که از جمله آنها استفاده از ارز دیگر کشورها در اروپا است و این مسئله پتانسیل آن را دارد که شرایط را برای سوء‌استفاده از بازار مالی اروپا فراهم کند.

آلمان هم به عنوان بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا از فرانسه در سیاست ممنوع کردن ارز مجازی فیس بوک حمایت می‌کند.

این دو کشور طی بیانیه‌ای در ماه سپتامبر اعلام کردند که هیچ مؤسسه یا بنیاد خصوصی اجازه اعمال قدرت پولی که مختص حاکمیت کشورهاست، را ندارد.

اخیرا نیز یک کارگروه مربوط به گروه G7 هشدار داد که تا پیش از شکل‌گیری قوانین و مقررات و مرتفع شدن موانع مخاطره انگیز و چالش‌های مربوطه با استفاده از ارزهای مجازی هیچ ارز دیجیتالی از جمله لیبرا نباید اجازه فعالیت داشته باشد.

این ارزها همچنین از ثبات کافی برخوردار نیستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....