تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مرداد 1401 - 20:47
کد خبر : 97060

ادامه طرح نذر خون تا پایان محرم و صفر

ادامه طرح نذر خون تا پایان محرم و صفر

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: امسال هم همانند سال‌های گذشته طرح اهدای نذر خون را داریم و این طرح از ابتدای محرم ماه محرم تا پایان ماه صفر ادامه دارد و مردم نوع‌دوست، برای کمک به نیازمندان به خون و فرآورده‌های آن می‌توانند در این مدت اقدام کنند. محمدرضا مهدی زاده در گفت و

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: امسال هم همانند سال‌های گذشته طرح اهدای نذر خون را داریم و این طرح از ابتدای محرم ماه محرم تا پایان ماه صفر ادامه دارد و مردم نوع‌دوست، برای کمک به نیازمندان به خون و فرآورده‌های آن می‌توانند در این مدت اقدام کنند.

محمدرضا مهدی زاده در گفت و گویی ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان افزود: پویش اهدای خون امسال در محرم و صفر با شعار «ایثار حسینی و اهدای خون آگاهانه» و «خون، بهای عشق است» که برگرفته از فرهنگ حسینی مانند سال‌های گذشته برقرار است.

وی ادامه داد: از اهداکنندگان خون می‌خواهیم که اهدای خون را به عاشورا و تاسوعا موکول نکنند زیرا در این روزها به دلیل ازدیاد جمعیت و استقبال‌کنندگان از اهدای خون ممکن است موجب معطل شدن اهداکنندگان شود.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: هموطنانی که قصد اهدای خون دارند بهتر است که در طول ماه‌های محرم و صفر اقدام به اهدای خون کنند زیرا نیاز به خون یک نیاز همیشگی است و اهدای خون باید به صورت مستمر و مکرر انجام شود تا بتوانیم سطح ذخایر خون را حفظ کنیم و مشکلی در تامین خون نداشته باشیم.

مهدی زاده تصریح کرد: همه افراد می‌توانند اهداکننده خون باشند و از اهدای خون استقبال کنند ولی لازم است از جوانان و بانوان بیشتر بخواهیم که برای اهدای خون اقدام کنند زیرا این دو قشر در زمینه اهدای خون تاثیرگذار هستند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تمایل و استقبال جوانان برای اهدای خون کم است؛ بنابراین از جوانان می‌خواهیم که بیشتر در این فعالیت اجتماعی و انسان‌دوستانه وارد شوند و برای کمک به نیازمندان به خون و فرآورده‌های آن اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران اضافه کرد: همچنین بانوان هم به دلیل اینکه تاثیرات فرهنگی و اجتماعی بسیار زیادی در جامعه و خانواده دارند می توانند به عنوان الگوهای مناسب و مروج‌های خوب برای ترویج فرهنگ اهدای خون باشند.

مهدی زاده تاکید کرد: امیدواریم با وجود استقبال خوب مردم و عزادارن حسینی، بتوانیم سطح ذخایر خون را که در چند هفته گذشته به دلیل شیوع مجدد کرونا در جامعه رو به کاهش گذاشته است، جبران کنیم و شاهد کاهش ذخایر خون نباشیم و بتوانیم به راحتی سطح ذخایر خون را تامین کنیم و با مشکلی مواجه نشویم.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: از زمان شیوع کرونا، همه مراکز انتقال خون در سراسر کشور و همینطور استان تهران دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند و مراکز اهدای خون یکی از سالم‌ترین مراکز محسوب می‌شود؛ بنابراین اهداکنندگان خون با اطمینان خاطر به این مراکز مراجعه کنند و به منظور کمک به بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن، خون اهدا کنند.

وی ادامه داد: اکنون سطح ذخایر خون در استان تهران خوب است و ۱۰۰ درصد نیاز به خون و فرآورده‌های خونی مراکز درمانی و بیمارستانی تهران را پاسخگو هستیم اما باید توجه داشت که استان تهران دارای شرایط خاص است و همیشه و به طور مستمر باید اهدای خون انجام شود تا بتوانیم سطح ذخایر خون را در شرایط ثابت نگه داریم و خون مورد نیاز را تامین کنیم.

مهدی زاده تاکید کرد: در هفته های اخیر به دلیل شیوع مجدد کرونا شاهد کاهش مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون بودیم و اگر این روند ادامه یابد، شاید برای هفته‌های آینده با کاهش میزان سطح خون مواجه شویم بنابراین از اهداکنندگان خون می‌خواهیم به طور مستمر و دائم برای اهدای خون اقدام کنند.

اداره کل انتقال خون استان تهران اعلام کرده است، همشهریان تهرانی می‌توانند در روزهای یکشنبه شانزدهم و دوشنبه هفدهم مرداد ۱۴۰۱ مصادف با تاسوعا و عاشورا برای پیوستن به صف داوطلبان اهدای خون به ۱۳ مرکز فعال در استان تهران مراجعه کنند.

براساس این گزارش، روز تاسوعای حسینی مراکز اهدای خون وصال، شهرری، تهرانپارس، ستاری، پیروزی از ساعت۸ تا ۲۴ و مراکز صدر، چیذر، نارمک، شهریار، ورامین و گروه‌های سیار اهدای خون واقع در بیمارستان خیریه صدیقه الزهرا «س» شهرری، هیئت سجادیه اسلامشهر از ساعت ۱۷ تا ۲۴ و تیم امام زاده جعفر (ع) پیشوا نیز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در خدمت داوطلبان اهدای خون هستند.

همچنین در عاشورای حسینی نیز مراکز وصال، شهرری، تهرانپارس، ستاری، پیروزی از ساعت ۷ تا ۲۴ و دیگر مراکز صدر، شهدای چیذر، نارمک، شهریار، ورامین از ساعت ۷ تا ۱۶ همچنین گروه‌های سیار اهدای خون واقع در بیمارستان خیریه صدیقه الزهرا (س) شهرری، هیئت سجادیه اسلامشهر و تیم امام زاه جعفر پیشوا از ساعت ۹ تا ۱۷ چشم انتظار مردم خیرخواه تهرانی خواهند بود.

افراد برای پیشگیری از اتلاف وقت می‌توانند از طریق مراجعه به سایت انتقال خون استان تهران نوبت اینترنتی دریافت کرده و با همراه داشتن کارت ملی به مراکز ثابت اهدای خون مراجعه کنند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....