تاریخ انتشار : جمعه 24 اردیبهشت 1400 - 23:38
کد خبر : 46831

ادامه ضرر بازار نفت به دلیل وضعیت نامساعد هند

ادامه ضرر بازار نفت به دلیل وضعیت نامساعد هند

به دنبال ادامه روند افزایشی موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند و همچنین راه‌اندازی مجدد خط لوله اصلی سوخت آمریکا که تحت حمله سایبری قرار گرفته بود، قیمت نفت روز جمعه نیز روند نزولی در پیش گرفت. اقتصاددان: به گزارش رویترز، از آنجا که موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند، مصرف‌کننده بزرگ نفت

به دنبال ادامه روند افزایشی موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند و همچنین راه‌اندازی مجدد خط لوله اصلی سوخت آمریکا که تحت حمله سایبری قرار گرفته بود، قیمت نفت روز جمعه نیز روند نزولی در پیش گرفت.

اقتصاددان: به گزارش رویترز، از آنجا که موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند، مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان، بالا باقی مانده، و همچنین از سر گیری فعالیت خط لوله سوخت ایالات متحده که به دلیل حمله سایبری تعطیل شده بود، قیمت نفت پس از تجربه سقوط ۳درصدی در روز گذشته، جمعه نیز کاهش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت ۱۰سنت معادل ۰٫۲درصد کاهش یافت و به ۶۶دلار و ۹۵سنت در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۳سنت معادل ۰٫۱درصد افت، به قیمت ۶۳دلار و ۷۹سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. هر دو قیمت در حال حرکت به سمت اولین ضرر هفتگی خود در سه هفته اخیر هستند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA اذعان داشت: “رالی چرخه چشمگیر این کالا توقف سختی را تجربه کرد و بازار انرژی نمی‌داند که وال‌استریت در خصوص تورم و مسطح شدن آهسته منحنی در هند چه خواهد کرد.”

وی افزود: “داستان تقاضای نفت خام برای نیمه دوم سال همچنان رو به بالا است و این موضوع باید از سقوط قابل توجه قیمت نفت جلوگیری کند.”

از آنجا که افزایش گسترده‌تر در قیمت کالاها و داده‌های قیمتی مصرف‌کننده بالاتر از انتظار در ایالات متحده در هفته جاری باعث نگرانی‌های تورمی شد که می‌تواند فدرال رزرو را مجور به افزایش نرخ بهره کند، قیمت‌ها تحت فشار قرار گرفتند.

افزایش نرخ‌ها معمولا ارزش دلار آمریکا را بالا می‌برد، و به دلیل اینکه باعث گران‌تر شدن نفت خام برای دارندگان سایر ارزها می‌شود، به نوبه خود قیمت نفت را تحت فشار قرار می‌دهد.

هند روز جمعه ۳۴۳هزار و ۱۴۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را در طول ۲۴ساعت گذشته گزارش کرد و مجموع مبتلایان این کشور را به بیش از ۲۴میلیون رساند، در حالی که مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ نیز ۴هزار مورد افزایش یافت.

در ایالات متحده، جو بایدن به رانندگان اطمینان داد که عرضه سوخت، حتی اگر حدود یک هفته پس از حمله سایبری به خط لوله اصلی انتقال سوخت کشور، پمپ‌بنزین‌های بیشتری در جنوب شرقی خالی شود، باید تا پایان هفته به حالت عادی بازگردد.

کلونیال پایپلاین اواخر روز پنجشنبه اعلام کرد که کل سیستم خط لوله را مجددا راه‌اندازی کرده و تحویل را در تمام بازارهای خود آغاز کرده است.

همچنین چشم تاجران به وضعیت خاورمیانه، پس از حملات هوایی اسراییل به فلسطینیان غزه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....