تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تیر 1400 - 14:55
کد خبر : 54316

ادامه روند نزولی فلزات گرانبها

ادامه روند نزولی فلزات گرانبها

قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده به روند نزولی خود ادامه داد تا جایی که نقره به پایین‌ترین سطح قیمتی خود در سه ماه گذشته رسید. اقتصاددان؛ ادامه وضعیت نزولی پیش آمده در بازار فلزات گرانبها باعث شده تا روند صعودی معاملات در ابتدای هفته کمرنگ شود، همزمان قیمت نفت خام

قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده به روند نزولی خود ادامه داد تا جایی که نقره به پایین‌ترین سطح قیمتی خود در سه ماه گذشته رسید.

اقتصاددان؛ ادامه وضعیت نزولی پیش آمده در بازار فلزات گرانبها باعث شده تا روند صعودی معاملات در ابتدای هفته کمرنگ شود، همزمان قیمت نفت خام به شدت کاهش یافته و در مقابل شاخص دلار آمریکا روند افزایشی در پیش گرفته است. بر این اساس روز گذشته طلای آتی آگوست با کاهش ۹.۵۰ دلاری به قیمت ۱۸۰۵.۷۰ دلار در هر اونس و نقره آتی سپتامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۵۹ دلار کاهش به قیمت ۲۵.۲۰ دلار در هر اونس معامله شد.

قیمت نفت به عنوان رهبر بخش کالاهای خام به شدت کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح پنج هفته گذشته خود رسیده تا جایی که هر بشکه نفت خام در حدود ۶۷ دلار معامله می‌شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که نشست بدون اعلام قبلی اوپک پلاس که روز یکشنبه برگزار شد، در نهایت به توافق افزایش تولید ماهانه حدود ۴۰۰هزار بشکه تا پایان سال ۲۰۲۲ رسیده است. تحلیل‌ها حاکی از آن است که اگر قیمت نفت خام به اوج خود رسیده باشد، این یک عنصر منفی برای بخش کالاهای خام و به خصوص فلزات به حساب می‌آید. همزمان شاخص دلار آمریکا روز گذشته در روند صعودی کوتاه مدت خود به بالاترین سطح سه ماه و نیم گذشته رسید.

بازده اوراق قرضه ایالات متحده در شرایطی که بازارهای جهانی سهام روندی متزلزل در پیش گرفته‌اند، حتی به عنوان یک خرید امن، روند نزولی در پیش گرفته است. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده روز گذشته در محدوده ۱.۲۵۵ درصدی معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند نزولی داشتند. در ایالات متحده آمریکا هر سه شاخص اصلی افت قابل ملاحظه‌ای به ثبت رساندند. بر اساس تحلیل‌های مطرح شده، در ابتدای تابستان روند تجاری کشورها با توجه به شیوع نوع دلتای ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان و نگرانی از کاهش سرعت روند بهبود اقتصاد جهانی همزمان با افزایش تورم بر این مسئله تاثیرگذار بوده است. اقتصاددانان این شرایط را «رکود تورمی» خوانده‌اند، عنوانی که پیشتر در سال ۱۹۷۰ در میان تورم دو رقمی و اقتصاد متزلزل ایالات متحده از آن استفاده شده بود.

ادامه روند نزولی فلزات گرانبها

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای آگوست از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. با این حال، برای ادامه روند صعودی، نیاز است در روزهای ابتدایی هفته، معاملات با قدرت تازه‌ای ادامه یابد. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۵۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل ۱۷۷۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات یکشنبه شب یعنی ۱۸۱۸ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۲۵ دلار در هر اونس است در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۹۵ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم ۱۷۹۱ دلار در هر اونس عنوان شده است.

ادامه روند نزولی فلزات گرانبها

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره بار دیگر مزیت فنی کلی کوتاه مدت به‌دست آورده است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی قیمت معاملات آتی سپتامبر به بالاترین سطح قیمت معاملات ماه جولای یعنی ۲۶.۹۱ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها دستیابی به سطح حمایتی کامل و کمترین سطح قیمت معاملات ماه مارس یعنی ۲۳.۲۸۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره ۲۵.۵۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۵.۸۵ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره بر روی ۲۵ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۲۴.۷۵ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....