تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردین 1400 - 12:01
کد خبر : 41730

اختلاف قیمت بیش از ۸۰ درصدی خودرو

اختلاف قیمت بیش از ۸۰ درصدی خودرو

اختلاف قیمت بیش از ۸۰ درصدی خودرو از کارخانه تا بازار فروشندگان خودرو تأکید می‌کنند در حال حاضر اختلاف قیمت بسیاری از خودرو‌های داخلی از کارخانه تا بازار به بیش از ۸۰ درصد رسیده و بازار در شرایط فعلی اصلا کشش افزایش بیشتر قیمت‌ها را ندارد.     به گزارش اقتصاددان به نقل از تسنیم،

اختلاف قیمت بیش از ۸۰ درصدی خودرو از کارخانه تا بازار

فروشندگان خودرو تأکید می‌کنند در حال حاضر اختلاف قیمت بسیاری از خودرو‌های داخلی از کارخانه تا بازار به بیش از ۸۰ درصد رسیده و بازار در شرایط فعلی اصلا کشش افزایش بیشتر قیمت‌ها را ندارد.

    به گزارش اقتصاددان به نقل از تسنیم، بازار خرید و فروش خودرو در نخستین روز‌های فعالیت خود در سال ۱۴۰۰ با روند افزایشی قیمت‌ها در تعدادی از خودرو‌ها روبرو شده است، البته اظهارات روز گذشته شیوا رئیس شورای رقابت مبنی بر قطعیت افزایش قیمت خودرو در سه ماهه نخست امسال در این افزایش قیمت‌ها بی تاثیر نبوده است. اما در مجموع فعالان بازار خودرو معتقدند با ثبات قیمت ارز قیمت انواع خودرو در بازار شاهد افزایش قیمت بالایی نخواهد بود چرا که قیمت‌ها متاثر از نرخ ارز بوده و در حال حاضر هم ما با ثبات نرخ ارز روبرو هستیم.

البته فروشندگان خودرو تأکید می‌کنند در حال حاضر اختلاف قیمت بسیاری از خودرو‌های داخلی از کارخانه تا بازار به بیش از ۸۰ درصد رسیده و بازار در شرایط فعلی اصلا کشش افزایش بیشتر قیمت‌ها را ندارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد سمند ال ایکس در کارخانه ۱۱۷ میلیون تومان، اما در بازار ۱۸۹ میلیون تومان، پژو پارس معمولی در کارخانه ۱۲۲ میلیون تومان، اما در بازار ۲۲۰ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد. همچنین پژو ۲۰۶ تیپ دو در کارخانه ۱۱۰ میلیون تومان، اما در بازار ۲۰۰ میلیون تومان است. تیبا ۲ نیز در کارخانه ۹۵ میلیون تومان، اما در بازار ۱۳۱ میلیون تومان، ساینا در کارخانه ۹۲ میلیون تومان، اما در بازار ۱۳۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در حال حاضر مشاهدات بازار خودرو حکایت از آن دارد که قیمت انواع خودرو‌های داخلی از کارخانه تا بازار همچنان با اختلاف قیمت بسیار بالایی روبه رو است و اگر احتمالاً قیمت خودرو در سه ماهه نخست امسال با افزایش هم روبرو شود به هیچ عنوان پاسخگوی اختلاف بین کارخانه و بازار نخواهد بود. علاوه براین به اعتقاد فعالان بازار قیمت‌ها متاثر از عرضه خودرو است اگر کارخانجات عرضه را افزایش دهند به طور حتم شکاف قیمتی میان کارخانه و بازار از بین خواهد رفت.

وضعیت امروز بازار خرید و فروش خودرو نشان می‌دهد پراید ۱۱۱ با قیمت ۱۲۴ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ با قیمت ۱۰۷ میلیون تومان، تیباصندوق دار ۱۲۵ میلیون تومان، تیبا ۲ با قیمت ۱۳۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ دو با قیمت ۱۹۹ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۲۵۰ میلیون تومان، کوئیک اتوماتیک ۲۰۵ میلیون تومان و سمند ال ایکس ۱۸۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....