تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 - 21:21
کد خبر : 35629

احتمال کاهش تعرفه‌های اینترنت در سال آینده

احتمال کاهش تعرفه‌های اینترنت در سال آینده

 تعطیلی یک پیام‌رسان بومی احتمال کاهش تعرفه‌های اینترنت در سال آینده، راه‌اندازی ۵G در پارک آب و آتش، نارضایتی مردم از کیفیت خدمات اینترنت ثابت، تعطیلی پیام‌رسان بومی بیسفون از ۱۵ اسفند، عرضه محصول جدید ال‌جی در بازار ایران و شکستن رکورد اسختراج بیت‌کوین در یک ساعت، از مهم‌ترین اخبار فناوری روز است. به گزارش

 تعطیلی یک پیام‌رسان بومی

احتمال کاهش تعرفه‌های اینترنت در سال آینده، راه‌اندازی ۵G در پارک آب و آتش، نارضایتی مردم از کیفیت خدمات اینترنت ثابت، تعطیلی پیام‌رسان بومی بیسفون از ۱۵ اسفند، عرضه محصول جدید ال‌جی در بازار ایران و شکستن رکورد اسختراج بیت‌کوین در یک ساعت، از مهم‌ترین اخبار فناوری روز است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ،  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته است که سرنوشت کاهش تعرفه اینترنت سال آینده مشخص می‌شود.

محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی تعرفه زیرساخت برای اپراتورها، گفت که تاثیر این تغییرات بر تعرفه نهایی مشترکان را بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ، در سال آینده می‌بینیم.

او امروز در حاشیه سومین رویداد «هفته ایران دیجیتال»، با اشاره به عدم محاسبه تعرفه نیم‌بها برای تعرفه داخلی توسط اپراتورها و اعتراض ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) نسبت به این موضوع بیان کرد: نیازی به گزارش ساترا نیست و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات بررسی می‌کند و اصلا ساترا یک سازمان قانونی نیست.

کشور در زمینه پیشرفت ارتباطات نباید معطل مخابرات باشد و باید هر چه سریع‌تر در همه زمینه‌ها رشد و توسعه را هدف اصلی قرار داد. او تاکید کرده است که هزینه‌های توسعه و سو مدیریت نباید از جیب مردم برداشت شود.

به گفته وزیر ارتباطات، از زمانی که بخش موبایل و ثابت در مخابرات ایران از هم تفکیک شدند و بخش موبایل به یک قسمت سودده تبدیل شد و بخش ثابت به قسمتی غیر سود ده، مشکلات زیادی در ساختار مخابرات به وجود آمده است.

راه‌اندازی ۵G در پارک آب و آتش

آذری‌جهرمی همچنین با حضور در ششمین نمایشگاه اینترنت اشیا نسل پنجم تلفن همراه(۵G) را به صورت رسمی افتتاح کرد.

در ماه‌های گذشته ایرانسل ۳ سایت ۵G را در پژوهشگاه ارتباطات، ساختمان مرکزی خود ایرانسل و دانشگاه تربیت مدرس افتتاح کرده بود اما سایت پارک آب‌و‌آتش، اولین سایتی است که عموم مردم به آن دسترسی دارند.

نارضایتی مردم از کیفیت خدمات اینترنت ثابت

رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، از نارضایتی مردم از کیفیت خدمات اینترنت ثابت خبر داده است.

حسین فلاح جوشقانی در نشست «۵G و بن‌بست توسعه زیرساخت‌های ثابت» با بیان اینکه در حوزه اینترنت ثابت وضعیت مناسبی نداریم، گفت: مردم هم از کیفیت خدمات بسیار ناراضی هستند.

او ادامه داد: در فناوری ۵G فقط بحث مهاجرت از نسل سوم و چهارم به نسل پنجم مطرح نیست. در ۵G بر همگرایی ارتباطات ثابت و موبایل تاکید شده است و باید توسعه‌یافتگی متوازن در هر دو حوزه اتفاق بیفتد.

پیام‌رسان بومی بیسفون تعطیل می‌شود

دیجیاتو از تعطیلی پیام‌رسان بومی بیسفون پس از هشت فعالیت، خبر داد.

بر اساس این گزارش، این مجموعه با ارسال یک نوتیفیکیشن به کاربران خود اعلام کرد که فعالیتش در ۱۵ اسفند متوقف می‌شود.

در متن پیام آمده است: پس از ۸ سال فعالیت به دلایل متعدد تصمیم به توقف فعالیت بیسفون گرفته‌ایم … از شما خواهشمندیم اطلاعات و فایل‌های مورد نیاز خود را تا پیش از ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ از بیسفون بردارید چون پس از این تاریخ، دسترسی به بیسفون مقدور نخواهد بود.

بیسفون، جزو سه پیام‌رسانی بود که ابتدای سال ۹۷ از وزارت ارتباطات وام پنج میلیارد تومانی دریافت کرده بود. از سوی دیگر وزارت ارتباطات برخی امکانات زیرساختی را نیز به شکل رایگان در اختیار پیام‌رسان‌های بومی قرار داده بود که مشخص نیست بیسفون از این امکانات نیز استفاده کرده است یا خیر.

بیسفون در کنار سروش و گپ از معدود پیام‌رسان‌هایی بود که این وام را از دولت دریافت کرده بودند. دیگر دریافت‌کننده این وام یعنی سروش نیز در ماه‌های گذشته اخباری مبنی بر فروش آن توسط مالک اصلی‌اش یعنی صدا و سیما به گوش می‌رسید و این روزها با ریزش کاربران نسبت به دوران فعالیتش در چند سال پیش روبرو است.

عرضه محصول جدید ال‌جی در بازار ایران

زومیت از دنیای فناوری خبر داده که ال‌جی گوشی هوشمند ولوت را راهی بازار ایران کرده است.

این دستگاه گوشی میان‌رده‌ پریمیومی است که با طراحی مدرن و سخت‌افزار توانمند فروخته می‌شود. قبل از معرفی رسمی ولوت، ال‌جی همه‌ اطلاعات موجود درباره‌ مشخصات آن را فاش کرده بود. این شیوه‌ای غیرمرسوم در فرایند معرفی محصولات جدید در دنیای فناوری است.

رکورد اسختراج بیت‌کوین در یک ساعت شکست

زومیت همچنین از دنیای رمزارزها گزارش داده است که استخراج‌کنندگان بیت‌کوین با کسب چهارمیلیون دلار در یک ساعت، رکورد زدند.

بر اساس این گازارش، دوازدهم فوریه، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین در کمتر از یک ساعت بیش از چهارمیلیون دلار درآمد کسب کردند که بیشترین درآمد ساعتی در تاریخ استخراج این رمزارز است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....