تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 اسفند 1398 - 17:41
کد خبر : 6704

احتمال طولانی شدن سال تحصیلی وجود دارد؟

احتمال طولانی شدن سال تحصیلی وجود دارد؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از تسنیم ، علیرضا کمره‌ای با اشاره به اینکه برای نخستین بار بعد از سال‌های طولانی یعنی پس از ایام جنگ شاهد آموزش‌های تلویزیونی دانش‌آموزان بودیم، اظهار کرد: ابتدا شبکه آموزش و پس از آن شبکه ۴ دروس دانش‌آموزان را ارائه کردند. وی افزود: همه آموزش‌ها به صورت زنده است

به گزارش اقتصاددان به نقل از تسنیم ، علیرضا کمره‌ای با اشاره به اینکه برای نخستین بار بعد از سال‌های طولانی یعنی پس از ایام جنگ شاهد آموزش‌های تلویزیونی دانش‌آموزان بودیم، اظهار کرد: ابتدا شبکه آموزش و پس از آن شبکه ۴ دروس دانش‌آموزان را ارائه کردند.

وی افزود: همه آموزش‌ها به صورت زنده است و بیش از ۲۸ معلم را دعوت کردیم تا در آموزش دوره متوسطه به ما کمک کنند و جریان یادگیری دانش‌آموزان از طریق تلویزیون در کل کشور جاری باشد تا با تعطیلی مدارس جریان یادگیری متوقف نشود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در جریان آموزش از رسانه‌های متعددی استفاده می‌کنیم و تلویزیون یک رسانه مکمل است، جریانی که منجر به یادگیری می‌شود حضور معلم در کلاس درس و فضای مدرسه است و در کنار آن رسانه‌های شنیداری و دیداری به کار گرفته می‌شود اما این بار که مدارس برای مدت طولانی تعطیل شد، آموزش و پرورش به ناچار باید با شرایط کشور همراهی می‌کرد، بنابراین ظرفیتی فراهم کردیم تا آموزش دانش‌آموزان متوقف نشود.

۳۰ درصد آموزش‌ها باقی مانده و از تلویزیون ارائه می‌شود

کمره‌ای مطرح کرد: ۷۰ درصد یادگیری ما در ایام بازگشایی مدارس انجام شد و ۳۰ درصد باقی مانده که از طریق تلویزیون ارائه می‌شود آموزش تلویزیونی یکی از روشهاست و معلمان در ایام تعطیلات دست به کار شدند و به صورت خودجوش در فضای مجازی آموزش‌ها را ارائه کردند یعنی فیلم‌هایی را از آموزش خود ضبط کرده و با دانش‌آموزان به اشتراک گذاشتند و همچنین تکالیفی را از آنها می‌خواهند.

وی متذکر شد: در دوره متوسطه اول این کار آسان‌تر است، در دوره متوسطه دوم ۱۸۰ عنوان درس داریم که ارائه آن سخت است اما ۹۰ درصد از طریق تلویزیون ارائه می‌شود و معلمان این دروس را دانلود کرده و با دانش‌آموزان درباره آن صحبت می‌کنند.

اگر مدارس فروردین باز شود فرصت مرور دروس را داریم

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در مورد آغاز فعالیت مدارس پیش‌بینی نداریم تا برنامه‌ریزی قطعی داشته باشیم، افزود: سناریوهای مختلفی را طراحی کردیم، مطلوب‌ترین شکل این است که فرصتی را برای مرور درس‌ها داشته باشیم، اگر مدارس در فروردین دایر شود این فرصت وجود دارد که به مرور درس‌های ارائه شده از طریق تلویزیون بپردازیم اما اگر به خرداد برسد تنگنا خواهیم داشت و درباره گسترش زمان آموزش پیش‌بینی خواهیم کرد اما هیچ کدام از این موارد فعلاً قطعیت ندارد.

کمره ای عنوان کرد: برای آموزش و پرورش سلامت دانش‌آموزان از هرچیزی مهمتر است و تا زمانی که مسئولان وزارت بهداشت مجوز حضور آنها را در مدارس ندهند ترجیحی برای حضور نداریم. اگر تعطیلات تا پایان فروردین ادامه پیدا کند، یک ماه برای انجام آموزش‌ها فرصت داریم و با توجه به آموزش‌های تلویزیونی و تعامل معلمان با دانش‌آموزان در ایام تعطیلات و این موضوع که آموزش‌های تلویزیون تا خردادماه ادامه می‌یابد اگر زمان به ما اجازه بدهد مباحث قبلی را مرور خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه پوشش شبکه‌های سراسری تلویزیون ۹۰ وگاهی ۹۷ درصد بوده اما بازهم ممکن است در برخی جاها توجهی به آموزش‌های تلویزیونی نشود بنابراین در فرصت باقیمانده پس از بازگشت دانش‌آموزان به مدارس درس‌ها را مرور می‌کنیم. اما ممکن است تنگنای زمان داشته باشیم و نتوانیم آن وقت سناریوهای دیگری خواهیم داشت.

سال تحصیلی طولانی می‌شود؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است سال تحصیلی طولانی شود، بیان کرد: بله، یکی از روش‌های بدبینانه است که در صورت طولانی شدن تعطیلات برای مرور مطالب و اطمینان از آموزش ممکن است اتفاق بیفتد.

خانواده‌ها نگران امتحانات دانش‌آموزان نباشند

کمره ای درباره امتحانات پایان سال دانش‌آموزان، گفت: آموزش‌های تلویزیونی با نگاه عدالتجویانه است اما صرفاً آموزش‌ها در بستر تلویزیون ارائه نمی‌شود و روش‌های دیگر که مبتنی بر مدرسه است طراحی شده و معلمان در تعامل با دانش‌آموزان آموزش‌ها را در بستر الکترونیک شکل می‌دهند.

وی عنوان کرد: با وجود تمام این روش‌ها ممکن است این اطمینان برای ما ایجاد نشود و به مرور آموزش‌های ارائه شده فکر می‌کنیم و باید برای آن برنامه ریزی کرد؛ خانواده‌ها نسبت به امتحانات دانش‌آموزان اصلاً نگرانی نداشته باشند و این امتحان باید برای سیستم آموزشی نگرانی داشته باشد که متوجه می‌شود آموزش‌ها به قدر کفایت ارائه شده است یا خیر.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امتحانات را بر شیوه‌ای که مبتنی بر واقعیت‌های جامعه است بنا خواهیم گذاشت از سوی دیگر آموزش‌ها را با مرور تکرار خواهیم کرد و باید مطمئن شویم که اهداف درسی ما و یادگیری محقق شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....