تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 - 21:23
کد خبر : 71202

احتمال شروع دوباره مذاکرات وین از ۶ دی

احتمال شروع دوباره مذاکرات وین از ۶ دی

نمایندگان سه کشور اروپایی در مذاکرات وین اعلام کردند که احتمال دارد بعد از پایان این دور از مذاکرات ۶ دی مطابق ۲۷ دسامبر تاریخ شروع دوباره آن باشد.  رویترز، دیپلمات‌های اروپایی به خبرگزاری‌ها اطلاع دادند امروز (جمعه) هیئت‌های ۴+۱ با هیئت ایرانی در ساعت ۱۳ به وقت گرینویچ دیدار خواهند داشت تا در خصوص

نمایندگان سه کشور اروپایی در مذاکرات وین اعلام کردند که احتمال دارد بعد از پایان این دور از مذاکرات ۶ دی مطابق ۲۷ دسامبر تاریخ شروع دوباره آن باشد.

 رویترز، دیپلمات‌های اروپایی به خبرگزاری‌ها اطلاع دادند امروز (جمعه) هیئت‌های ۴+۱ با هیئت ایرانی در ساعت ۱۳ به وقت گرینویچ دیدار خواهند داشت تا در خصوص به تعویق انداختن مذاکرات صحبت کنند و این احتمال وجود دارد که شروع دوباره مذاکرات از ۲۷ دسامبر مطابق با ۶ دی باشد. دیپلماتی دیگر نیز گفته است مذاکرات بین کریسمس و سال نو از سر گرفته خواهد شد.

رویترز به نقل از نماینده چین در مذاکرات نیز اعلام کرد که مذاکره‌کنندگان توافق کردند قبل از شروع سال جدید میلادی مذاکرات از سر گرفته شود.

«علی باقری» مذاکره‌کنند ارشد ایران و معاون وزیر خارجه کشورمان نیز در همین راستا گفت: مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ایران روز جمعه در وین برگزار می‌شود و بعد برای «چند روز» متوقف خواهد شد.

باقری در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: «روز پنجشنبه با انریکه مورا، مدیر سیاسی اتحادیه اروپا و سایر نمایندگان دیدار کردم تا وضعیت را بررسی کرده و در مورد راه پیش رو گفت‌وگو کنیم. این هفته پیشرفت خوبی داشته‌ایم. ما امروز یک کمیسیون مشترک تشکیل خواهیم داد و پس از وقفه چند روزه به گفت‌وگو‌ها ادامه خواهیم داد.»

روز گذشته نیز میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین پس از جلسه‌ای با مذاکره کنندگان ارشد ایران و چین در وین از پیشرفت در گفت‌وگو‌ها خبر داد. او در سخنانی ضمن اعلام اینکه فرانسه به تیم مذاکره کننده ایران اسنادی را ارائه داده، گفت: «پیشرفت‌هایی داشته ایم و امیدواریم این روند در روز‌های آینده ادامه یابد.»

بامداد امروز (جمعه) نیز نماینده روسیه از نشستی غیرعلنی میان اعضای ۴+۱ بدون حضور ایران خبر داده و آن را گفت‌وگویی مفید خواند.

دور جدید مذاکرات احیای برجام پس از وقفه‌ای چند ماهه در وین، پایتخت اتریش در حال انجام است و تیم مذاکره‌ کننده ایران به ریاست «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان همچنان در وین به سر می‌برند. این مذاکرات در ۲۹ نوامبر مطابق با هشت آذرماه جاری شروع شده و در طی این مدت ایران بار‌ها اعلام کرده است که با لغو تحریم‌های ظالمانه به تعهدات خود عمل خواهد کرد.

با این وجود آمریکا که در سال ۲۰۱۸ به صورت غیرقانونی از برجام خارج شد در حین مذاکرات چندین نهاد و فرد ایرانی را تحریم کرد. بنابر سخنان مسئولان ایرانی سه کشور اروپایی نیز با خواسته‌های غیرواقعی خود روند مذاکرات را کند کرده‌اند، اما مذاکرات همچنان ادامه دارد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....