تاریخ انتشار : جمعه 12 دی 1399 - 17:25
کد خبر : 30182

احتمال تعطیلی تهران قوت گرفت

احتمال تعطیلی تهران قوت گرفت

افزایش غلظت آلاینده های استان تهران سبب قوت گرفتن احتمال تعطیلی این استان شد. به گزارش اقتصاددان به نقل از مهر، در حالی که خبری از بارش‌ها در استان تهران طی روزهای گذشته نبوده است و شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته را

افزایش غلظت آلاینده های استان تهران سبب قوت گرفتن احتمال تعطیلی این استان شد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از مهر، در حالی که خبری از بارش‌ها در استان تهران طی روزهای گذشته نبوده است و شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته را در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها اعلام کرده است، هواشناسی نیز وضعیت جوی پایدار با آسمانی صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد ملایم در این استان حداقل برای چهار روز آینده پیش بینی کرده است.

همین افزایش غلظت آلاینده‌ها و پیش بینی عدم بارش در روزهای آینده سبب شد، تا کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران روز چهارشنبه ۱۰ دی ماه تشکیل جلسه دهد و محدودیت‌هایی از قبیل توقف کلیه فعالیت‌های ساختمانی که ذرات معلق را در هوا پخش می‌کنند، ممنوعیت تردد کامیون‌هایی که عمر بالای ۲۰ سال دارند، کاهش میزان کارکرد درجا اتوبوس‌ها در پایانه‌های حمل و نقل شهری و نیز حمل و نقل بین شهری، توقف تردد موتورهای فاقد معاینه فنی در تهران و… خروجی این جلسه بود.

اما این جلسه خبر دیگری نیز به همراه داشت و استاندار تهران در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: تعطیلی یکی دو روزه تهران به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌ها در انتظار تأیید معاون اول رئیس جمهور است.

انوشیروان محسنی بندپی احتمال تأیید و اجرایی شدن تعطیلی یکی دو روزه تهران در هفته آینده را بالا توصیف کرد و افزود: افزایش غلظت آلاینده‌ها در استان تهران قابل توجه است و اگر غلظت آلاینده‌ها به حدی برسد که با اقدامات انجام شده ایده آل نباشد تعطیلی یکی دو روزه در تهران خواهیم داشت.

وضعیت آلودگی مناطق و شهرستان‌های مختلف تهران چگونه است
در حال حاضر شهریار در غرب استان تهران با شاخص ۱۵۳، منطقه ۲۱ با شاخص ۱۷۷، منطقه ۲۲ با شاخص ۱۶۹، منطقه ۱۸ با شاخص ۱۷۵، ایستگاه قائم با شاخص ۱۶۴، شهرری در جنوب تهران با شاخص ۱۷۶، منطقه ۱۰ با شاخص ۱۷۱، منطقه ۱۱ با شاخص ۱۸۱، دانشگاه تهران در مرکز شهر با شاخص ۱۶۹، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۶۵، منطقه ۱۲ یا شاخص ۱۷۷، منطقه ۱۳ با شاخص ۱۷۹، منطقه ۴ با شاخص ۱۵۴، منطقه یک با شاخص ۱۵۵، منطقه ۲ با شاخص ۱۶۰، باقرشهر در جنوب ری با شاخص ۱۸۵، قرچک با شاخص ۱۸۱، ورامین با شاخص ۱۶۴، پاکدشت با شاخص ۱۶۰ و پیشوا با شاخص ۱۷۱ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارند.

در همین حال ایستگاه چشمه تهران با شاخص ۱۳۰، منطقه ۹ با شاخص ۱۰۹، منطقه ۱۹ با شاخص ۱۳۳، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۰۳، منطقه هفت با شاخص ۱۳۲، منطقه هشت با شاخص ۱۲۳، لواسانات با شاخص ۱۲۱، ایستگاه دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۱۱۱ ناسالم برای گروه‌های حساس و اسلامشهر با شاخص ۹۷، منطقه ۱۶ تهران با شاخص ۷۱، ایستگاه امام خمینی با شاخص ۸۴، پردیس و دماوند به ترتیب با شاخص ۹۳ و ۵۹ در وضعیت قابل قبول قرار دارند.

درخواست وزارت بهداشت برای عدم تردد غیرضروری و انتقاد به استفاده از سوخت مازوت
وزارت بهداشت در شرایط کنونی از شهروندان به خصوص گروه‌های حساس مانند بیماران قلبی، ریوی، مبتلایان به آسم، زنان باردار و سالمندان خواسته است در خانه بمانند.

افزایش آلودگی هوا انتقادات به استفاده از سوخت مازوت را افزایش داده است، اما وضعیت بحرانی آلودگی هوا سبب شد، تا استانداری تهران از برگزاری جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا استان تهران ساعت ۱۱ صبح شنبه ۱۳ دی ماه به ریاست انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران خبر بدهد.

احتمال اعلام تعطیلی تهران
در همین حال یک منبع آگاه از تصویب پیشنهاد تعطیلی یکی دو روزه تهران به دلیل آلودگی هوا در این جلسه و اعلام به هیأت دولت خبر داد و افزود: احتمال تعطیلی تهران برای روز یکشنبه و دوشنبه و یا دوشنبه و سه شنبه وجود دارد.

این منبع همچنین اظهار داشت: البته این تصمیم قطعی نیست، اما احتمال بالایید دارد.

در هر صورت، استان تهران تعطیل شود و یا خیر، مهم آن است که باید از تردد غیر ضروری در معابر خودداری شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....