تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 - 11:29
کد خبر : 87859

احتمال اصلاح قیمت به زیر ۱۸۰۰ دلار

احتمال اصلاح قیمت به زیر ۱۸۰۰ دلار

قیمت طلا در حالی بر سر دو راهی قیمت قرار دارد که ریزش قیمت می تواند این فلز ارزشمند را به زیر ۱۸۰۰ دلار سوق دهد. قیمت طلا (XAU/USD) در حدود پایین‌ترین حد سه ماهه خود تحت فشار باقی مانده و با این حساب، بازگشت مجدد بازار آسیایی طلا تا حد زیادی محدود شده است؛ چراکه

قیمت طلا در حالی بر سر دو راهی قیمت قرار دارد که ریزش قیمت می تواند این فلز ارزشمند را به زیر ۱۸۰۰ دلار سوق دهد.

قیمت طلا (XAU/USD) در حدود پایین‌ترین حد سه ماهه خود تحت فشار باقی مانده و با این حساب، بازگشت مجدد بازار آسیایی طلا تا حد زیادی محدود شده است؛ چراکه اساسا روحیه کاهش ریسک پذیری، پشتوانه تقاضای امن دلار محسوب می شود. همچنین امیدوار نگه داشتن فروشندگان طلا، منجر به شکست واضح خط روند صعودی از آگوست ۲۰۲۱ بوده که روز یکشنبه به تصویر کشیده شد.

پس از اینکه چین آمار پایین‌تر از حد انتظار را برای بخش خرده‌فروشی و تولید صنعتی ماه آوریل گزارش کرد، احساسات بازار تشدید شد که به‌دلیل نگرانی‌های جدید ناشی از انتشار مجدد کرونا در شانگهای و پکن نشأت می‌گیرد.

علاوه بر این، ترس از ادامه بی اعتنایی آلمان به فشار مجارستان برای ممنوعیت کامل واردات انرژی روسیه نیز بر احساسات بازار در خصوص طلا تاثیر منفی خواهد داشت. علاوه بر این، انتشار اخبار مربوط به تسریع اقدامات نظامی در دونباس، روحیه خطرپذیری را کاهش داده که به نفع تقاضای امن دلار آمریکا است.

پیش بینی قیمت طلا و سطوح کلیدی مورد رصد
به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ،  اندیکاتور تلاقی های فنی (TCD) نشان می دهد که قیمت طلا به آزمایش اهرم یک ماهه S۲ و روزانه S۲ با قیمت ۱۷۹۷ دلار چشم دوخته است.

اگر قیمت به زیر ۱۷۹۷ دلار کاهش یابد، که با توجه به شکست خط روند کلیدی روز جمعه، محتمل‌تر است، پایین‌ترین قیمت‌هایی که در ماه ژانویه در حدود ۱۷۸۰ دلار مشخص شده‌اند در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

شایان ذکر است که اندیکاتور بولینگر نیز در بازه های زمانی ۴ ساعته و یک روزه، پشتیبانی فوری قیمت در حدود ۱۸۰۰ دلار نشان می دهد.

در مقابل، SMA پنج ساعته و بولینگر میانی یک ساعته نشانگر یک حرکت بازیابی احتمالی در حدود قیمت ۱۸۱۵ دلار را نشان می دهد. حتی اگر خریداران طلا موفق به عبور از مقاومت ۱۸۲۰ دلاری شوند، یک شکست واضح از منطقه ۱۸۳۳-۳۵ دلار که شامل ۳۸.۲% اصلاح فیبوناچی در یک هفته و همچنین بولینگر میانه در چهار ساعته برای قیمت پیش بینی می شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....