تاریخ انتشار : شنبه 14 خرداد 1401 - 21:47
کد خبر : 89909

احتمال احیای برجام کاهش یافته است

احتمال احیای برجام کاهش یافته است

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی با اشاره به گفت‌وگوی خود با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران و تاکید کرد که «احتمال دستیابی به توافق و بازگشت به برجام در حال کاهش است.» بورل در توییت خود نوشت: دوباره با امیرعبداللهیان صحبت کردم. احتمال دستیابی به توافق و بازگشت به برجام در

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی با اشاره به گفت‌وگوی خود با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران و تاکید کرد که «احتمال دستیابی به توافق و بازگشت به برجام در حال کاهش است.»

بورل در توییت خود نوشت: دوباره با امیرعبداللهیان صحبت کردم. احتمال دستیابی به توافق و بازگشت به برجام در حال کاهش است. اما ما هنوز هم می‌توانیم با تلاش بیشتر این کار را انجام دهیم. من به عنوان هماهنگ کننده، در هر زمان آماده‌ام تا راه‌حلی برای آخرین مسائل باقی مانده را تسهیل کنم.

آخرین وضعیت پرونده هسته‌ای ایران چگونه است؟

وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته است: مذاکرات هسته ای در دولت سابق تا دور ششم پیش رفت و البته خیلی ها انتظار داشتن دولت جدید این مذاکرات را تعطیل کند اما تصمیم دولت جدید در ایران ادامه مذاکرات برای حصول به یک نتیجه ای است که بتواند منافع ملت ایران را در آن تامین کند لذا مذاکرات را ادامه داد اما نه به هر قیمتی و نه مذاکره برای مذاکره.

جمهوری اسلامی به دنبال مذاکرات فرسایشی نبوده است چرا که هم مقام معظم رهبری هم وزیر امور خارجه و هم رئیس محترم جمهور مکرر اعلام کرده اند که به دنبال مذاکرات برای حصول نتیجه خوب هستیم لذا جمهوری اسلامی با حسن نیت وارد مذاکرات شد.

مردم دنیا می دانند که دولت ترامپ ناقض ترین دولت دنیا در معاهدات بین المللی بود و نه تنها فقط در برجام، بلکه در کنوانسیون‌های دیگر همچون محیط زیست و در اکثر این موارد و حتی در یونسکو هم ترامپ بدون پذیرش هیچ گونه مسئولیت بین المللی خارج شد.

جمهوری اسلامی ایران با همه این خسارت ها که در خروج امریکا و عدم اجرای این تعهدات؛ متحمل شد با حس نیت مجددا به مذاکرات برجامی ورود پیدا کرد، پیشنهادات خود را برای احیای برجام و برگشت به دور میز مذاکرات هسته ای اعلام کرد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....