تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آبان 1398 - 17:12
کد خبر : 2575

اجرای رمز دوم یکبار مصرف برای تمامی تراکنش‌های بدون حضور کارت/ شبکه بانکی آماده ارائه رمز دوم پویا به مشتریان است

اجرای رمز دوم یکبار مصرف برای تمامی تراکنش‌های بدون حضور کارت/ شبکه بانکی آماده ارائه رمز دوم پویا به مشتریان است

به نقل از ایبنا؛ مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اشاره به رشد فیشینگ در طول سال‌های اخیر گفت: فیشینگ و کلاهبرداری‌های اینترنتی موضوعی جدی است که در طول سالیان اخیر رشد زیادی داشته است؛ باید با یک روشی علمی به جلو گام بردایم تا بتوانیم مشکلات را در این زمینه مدیریت کنیم

به نقل از ایبنا؛ مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اشاره به رشد فیشینگ در طول سال‌های اخیر گفت: فیشینگ و کلاهبرداری‌های اینترنتی موضوعی جدی است که در طول سالیان اخیر رشد زیادی داشته است؛ باید با یک روشی علمی به جلو گام بردایم تا بتوانیم مشکلات را در این زمینه مدیریت کنیم و حواشی آن را همه جانبه ببینیم تا موضوع جلوگیری از فیشینگ را به سرانجام برسانیم که امید داریم تا رمز دوم یکبار مصرف بتواند امنیت تراکنش‌های اینترنتی را افزایش دهد.

وی ادامه داد: کلاهبرداری‌های اینترنتی فضای بسیار بدی را ایجاد کرده و با مراجعه به دفاتر پلیس فتا می‌توان فشار و رنج شهروندانی که قربانی شده اند را مشاهده کرد؛ برخی افراد که شکایت می‌کنند حتی با پیگیری به مبالغی که از آن‌ها برداشت غیر مجاز شده نمی‌رسند و این موضوع به مسئله جدی تبدیل شده است.

انجام تمامی تراکنش‌های بدون حضور کارت حتی خرید شارژ و پرداخت قبوض با هر مبلغی نیاز به رمز دوم یکبار مصرف دارد

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اشاره به لزوم اجرای رمز دوم یکبار مصرف از سوی سیستم بانکی اظهار داشت: برای اجرای اجباری رمز دوم یکبار مصرف دیگر نمی‌توان صبر کرد. بر همین اساس تاکید بانک مرکزی اجرای رمز دوم یکبار مصرف به صورت اجباری برای تمامی تراکنش‌های مبتنی بر رمز دوم حتی پرداخت قبوض یا خرید شارژ با هر مبلغی از ابتدای دی ماه سال جاری است و در این زمان دیگر رمز دوم ایستا (ثابت) غیر فعال خواهد شد.

محرمیان تاکید کرد: شبکه بانکی آماده ارائه رمز دوم یکبار مصرف به مشتریان است و بانک‌ها زیرساخت رمز یکبار مصرف را ایجاد کرده‌اند و موظف هستند تا ابتدای دی ماه اقدات لازم برای ارائه این خدمت به مشتریان را انجام دهند؛ هم اکنون بانک‌ها اقداماتی را برای اطلاع رسانی در زمینه نحوه فعالسازی رمز یکبار مصرف آغاز کرده‌اند.

وی افزود: ما ارتباط بسیار خوبی نیز با بانک‌ها برقرار کرده‌ایم و به نظر نمی‌رسد که هیچ بانکی در این زمینه عقب بماند.

رمز دوم یکبار مصرف از ابتدای دی ماه فعال و رمزهای ثابت غیر فعال می‌شود

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی تاکید کرد: رمز دوم یکبار مصرف از ابتدای دی ماه به صورت اجباری برای تمامی تراکنش‌های “بدون حضور کارت” اجرایی خواهد شد و این زمان به هیچ عنوان به تاخیر نخواهد افتاد.

ارائه پیامکی رمز یکبار مصرف در کنار اپلیکیشن‌های بانکی

محرمیان در خصوص روش‌های ارائه رمز دوم یکبار مصرف به مشتریان گفت: بانک مرکزی یک سامانه متمرکز مبتنی بر پیامک راه اندازی نموده است که در اختیار شبکه بانکی قرار گرفته تا شهروندانی که تلفن همراه غیر هوشمند دارند بتوانند از رمز یکبار مصرف استفاده کنند؛ البته بانک‌ها اپلیکیشن‌هایی را ایجاد کرده‌اند که صاحبان تلفن‌های هوشمند با نصب و فعالسازی آن‌ها نیز می‌توانند این خدمت را دریافت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....