تاریخ انتشار : یکشنبه 1 خرداد 1401 - 18:51
کد خبر : 88537

اجازه خروج کالاهای اساسی را از مرزهای کشور نخواهیم داد

اجازه خروج کالاهای اساسی را از مرزهای کشور نخواهیم داد

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: اجازه خروج کالاهای اساسی را از مرزهای کشور نخواهیم داد. اقتصاددان: سردار احمد علی گودرزی در بازدید از هنگ مرزی شهرستان مریوان اظهار کرد: در سه چهار سال آینده یک پدیده خوشایند و مبارک در بحث ارتقای برجک‌ها، ایجاد پاسگاه‌ها، جاده‌ها و مقررهای مرزی رخ می‌دهد و با

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: اجازه خروج کالاهای اساسی را از مرزهای کشور نخواهیم داد.

اقتصاددان: سردار احمد علی گودرزی در بازدید از هنگ مرزی شهرستان مریوان اظهار کرد: در سه چهار سال آینده یک پدیده خوشایند و مبارک در بحث ارتقای برجک‌ها، ایجاد پاسگاه‌ها، جاده‌ها و مقررهای مرزی رخ می‌دهد و با اعتباراتی که مصوب شده است انسداد کامل مرزها انجام خواهد شد.

وی افزود: در این راستا با دولت، ستاد کل نیروهای مسلح و کمیسیون امنیت ملی مجلس جلساتی برگزار کرده‌ایم و وعده داده‌اند که پشتیبانی اساسی را از اجرای این طرح انجام دهند و خوشبختانه همه زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح فراهم شده است.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه انسداد مرز نیازمند اعتبارات ویژه‌ای است، تصریح کرد: وزیر کشور در جلسه کار ویژه مرز اعتبار خوبی به دولت پیشنهاد داده است که بر این اساس سالانه هزار میلیارد یورو در اختیار مرزبانی قرار داده می‌شود تا انسداد کامل مرزها انجام شود.

گودرزی در مورد ارتقای معیشت مرزنشینان، گفت: در کشور سه میلیون نفر مرزنشین داریم که تحت حمایت مرزبانان هستند که کارهای آنها با مرزبانان لازم و ملزوم هم است و با تمام توان داریم تلاش می‌کنیم که مزایای مرز عاید خود مرزنشینان شود.

وی در مورد مهار قاچاق در مرزها، بیان کرد: در حوزه قاچاق مبارزه بی‌امانی را داریم انجام می‌دهیم و اجازه نخواهیم داد که کالاها و مایحتاج ضروری مردم مانند دام، مرغ، روغن و آرد از مرزها خارج شود و در واقع اینها خط قرمز هستند و با کسانی که اقدام به قاچاق این اقلام کند به شدت برخورد خواهیم کرد.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: هر زمانی که در بحث اقتصادی دولت این موضوع مطرح شود نماینده مورد نظر هم در آنجا است و بلافاصله دستورات ویژه‌ای به همه مرزبانان داده می‌شود و در این زمینه کشفیات بسیاری داشته‌ایم و به شدت از قاچاق جلوگیری شده است.

گودرزی در رابطه با امنیت در مرزهای کشور به ویژه مرزهای استان کردستان، گفت: امروز که در مسیر کرمانشاه به کردستان بودم در نقاط صفر مرزی خانواده‌هایی را دیدم که مشغول تفریح و گردش بودند و این نشان دهنده وجود امنیت در نقاط صفر مرزی است که توسط مرزبانان و مرزنشینان فراهم شده است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس و حتی در چند سال گذشته ناامنی‌هایی در کشور به ویژه در نقاط مرزی بواسطه گروه‌های ضد انقلاب وجود داشت ولی امروز می‌بینیم که این ناامنی‌ها باقی نمانده و امنیت پایدار و توسعه یافته در تمام مرزهای کشور و در نقاط صفر مرزی با پشتیبانی مرزبانان عزیز فراهم شده است.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به ارتباط مرزنشینان و مرزبانان اشاره و تاکید کرد: افتخار مرزبانان این است که مورد حمایت مرزنشینان هستند هم در بحث طرح‌های مساوات و همدلی و هم در بحث مبارزه با ویروس کرونا که در ۲ سال گذشته کشور را درگیر کرده بود مرزبانان به مرزنشینان کمک کردند هم امنیت را ایجاد کردند و هم اینکه مسائل اجتماعی را در دستور کار خود قرار دادند.

گودرزی در مورد هوشمندسازی و پایش تصویری مرزها، گفت: یکی از اولویت‌های مهم فرمانده انتظامی کل کشور بحث هوشمندسازی است که مرزبانی کشور هم به تبع انتظامی باید به این سمت برود یعنی با ایجاد حس گرها، سیستم‌های نوین اپتیکی و الکترونیکی و پهپادی و با ایجاد برجک، پاسگاه و احداث جاده‌ها بتوانیم از مرزهای خودمان حراست کنیم و مرزها را پایش کنیم.

وی ادامه داد: مرز به مثابه قله شرف و عزت هر کشوری است و باید از آن حفاظت شود از معابر نفوذی که گاهاً قاچاقچیان و اشرار مسلح و افرادی که به صورت غیرمجاز از آن وارد می‌شوند باید حفاظت و جلوگیری شود و در این راستا طرح‌های خودمان را به مجلس، دولت، ستاد نیروهای مسلح و ستاد انتظامی کشور ارائه داده‌ایم.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح: اخیراً در جلسه کار ویژه مرز، وزیر کشور دستور ویژه‌ای را برای انسداد مرزها خواسته است و به یاری خداوند متعال با اعتباراتی که در بحث الکترونیک و اپتیک اختصاص داده می‌شود در چند سال آینده این مهم محقق خواهد شد و شاهد یک اتفاق خوشایند در کشور خواهیم بود که همانا انسداد کامل مرزهای کشور است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....