تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مهر 1400 - 20:22
کد خبر : 62964

اجازه تخریب روابط ایران و ارمنستان را نمی دهیم

اجازه تخریب روابط ایران و ارمنستان را نمی دهیم

 وجود رژیم صهیونیستی نگرانی جدی است وزیر خارجه کشورمان پس از دیدارش با همتای ارمنستانی خود اظهار کرد: اجازه نخواهیم داد برخی کشورهای خارجی مناسبات ایران با همسایگانش از جمله ارمنستان را تحت تاثیر قرار دهند. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای ارمنستانی خود که در محل وزارت امور خارجه کشورمان

 وجود رژیم صهیونیستی نگرانی جدی است

وزیر خارجه کشورمان پس از دیدارش با همتای ارمنستانی خود اظهار کرد: اجازه نخواهیم داد برخی کشورهای خارجی مناسبات ایران با همسایگانش از جمله ارمنستان را تحت تاثیر قرار دهند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای ارمنستانی خود که در محل وزارت امور خارجه کشورمان برگزار شد، اظهار کرد: مایلم با کمال خرسندی اعلام کنم که در ۲۰ روز گذشته سه دیدار بین من و وزیر امور خارجه ارمنستان در دوشنبه، نیویورک و تهران انجام شد و در همین بازه زمانی، یک دیدار بسیار مهم بین آقایان رییسی و پاشنیان در دوشنبه و در حاشیه اجلاس شانگهای انجام گرفت.

امیرعبداللهیان ادامه داد: مقامات عالی دو کشور در موضوعات مختلف و در سطح راهبردی در دوشنبه گفتگو کردند و من و همکارم مکلف شدیم نقشه راه آینده دو کشور را ترسیم کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز توافق کردیم علاوه بر مناسبات سیاسی، در زمینه‌های اقتصادی، گردشگری، تجاری و فرهنگی، همکاری‌ها را گسترش دهیم.

به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون ،   وزیر امور خارجه ادامه داد: تجارت و بهره برداری از مسیر ترانزیتی ارمنستان از موضوعات مورد توجه است.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: ما در احیای جاده ترانزیتی و مسیرهای ارتباطی دو کشور، پروژه‌ای را طراحی کردیم که سریع عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: در هفته‌های آینده شاهد نشاط بیشتر در همه ابعاد دو کشور خواهیم بود.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: حضور صهیونیست‌ها و تروریست ها در منطقه قفقاز جنوبی موجب نگرانی جدی ما است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: با صدای بلند در این نشست اعلام می‌کنیم، اجازه نخواهیم داد برخی از کشورهای خارجی مناسبات ایران با همسایگانش از جمله ارمنستان را تحت تاثیر قرار دهند.

وی افزود: با در نظر گرفتن بحران‌های منطقه‌ای فشرده در این حوزه و همچنین با نزدیک شدن به پایان بحران کرونا، باید اعلام کنیم که منطقه ما تحمل زیاده خواهی‌ها را نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه در پایان گفت: همه کشورهای منطقه به این باور مشترک خواهیم رسید که مشکلات منطقه باید بدون مداخلات خارجی حل و فصل شود.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....