تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 - 22:25
کد خبر : 36332

اتفاق مشکوک در بازار دلار + نمودار

اتفاق مشکوک در بازار دلار + نمودار

امروز دوم اسفندماه ۱۳۹۹ اکثر معامله گران انتظار داشتند، پس از صحبت های جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات‌متحده در کنفرانس مونیخ، ارزش دلار در بازار داخلی زیاد شود. اقتصاددان: نشانه ها هم از وقوع این اتفاق حکایت داشت، چرا که دلار جمعه شب در معاملات پشت خطی تا محدوده ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان بالا آمده

امروز دوم اسفندماه ۱۳۹۹ اکثر معامله گران انتظار داشتند، پس از صحبت های جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات‌متحده در کنفرانس مونیخ، ارزش دلار در بازار داخلی زیاد شود.

اقتصاددان: نشانه ها هم از وقوع این اتفاق حکایت داشت، چرا که دلار جمعه شب در معاملات پشت خطی تا محدوده ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان بالا آمده بود. با این حال، در ابتدای روز شنبه، ‌اتفاق دیگری افتاد. برخلاف انتظارات، در اولین روز هفته،‌ اسکناس آمریکایی با سرعت در جاده نزولی حرکت کرد و تا محدوده ۲۵ هزار و ۱۰۰ تومانی پایین رفت. معامله گران در ابتدای کانال ۲۵ هزار تومانی،‌ خریدهای خود را افزایش دادند و حدود ساعت ۵ بعدازظهر،‌ دلار در محدوده ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان قرار گرفت.

اسکناس آمریکایی در اولین روز هفته ۲٫۴ درصد از ارزش خود را از دست داد. برخی فعالان، چنین افت سنگینی، قبل از خروج ایران از اجرای پروتکل الحاقی را عجیب و مشکوک می دانستند، خصوصا آنکه آمریکایی ها به طور تلویحی اشاره کردند که تحریم ها را تا زمان مذاکرات جدید برنخواهد داشت.

سه تحلیل از افت قیمت دلار

بازیگران بازار سه تحلیل متفاوت در مورد افت قیمت دلار داشتند. عده ای اعتقاد داشتند، بازارساز به صورت سنگینی اقدام به عرضه ارز کرد و از این طریق، نوسان گیران ارزی را از بازار عقب برد. گروهی دیگری باور داشتند،‌ پس از بدست آوردن نزدیک به ۲۰ درصد سود در بهمن ماه، معامله گران ترجیح دادند که در آغاز اسفندماه اقدام به سودگیری از خریدهای پیشین کنند. از نگاه این گروه، نوسان گیران آماده می شوند که در نرخ های پایین تر بار دیگر اقدام به خرید کنند. برخی از فعالان نیز باور داشتند، بازار به صحبت های یکی از مقامات ایرانی واکنش نشان داد. سخنگوی دولت اعلام کرده بود،‌ با اطمینان می‌توانیم پیش بینی کنیم که لغو تمامی تحریم‌ها در آینده، نزدیک است؛ از نگاه فعالان، معامله گران بزرگ ترجیح دادند تا زمانی که ریسک احتمال مذاکره و افت قیمت وجود دارد، در بازار موقعیت خرید نگیرند. در صورتی که در روزهای آتی، اتفاق سیاسی خاصی نیافتاد، آن ها بار دیگر می توانند در موقعیت خرید با اطمینان بیشتری قرار بگیرند.

امروز نرخ حواله درهم هم در مقطعی به زیر مرز حساس ۷ هزار تومانی رفت. در صورتی که درهم زیر این خط مرزی باقی بماند، احتمال افت بیشتر در بازار دلار وجود خواهد داشت. جدا از دلار و درهم، امروز سکه نیز در مسیر کاهشی قرار گرفت و تا سطح ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی پایین رفت.

اتفاق مشکوک در بازار دلار + نمودار اتفاق مشکوک در بازار دلار + نمودار اتفاق مشکوک در بازار دلار + نمودار اتفاق مشکوک در بازار دلار + نمودار اتفاق مشکوک در بازار دلار + نمودار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....