تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 مهر 1399 - 23:04
کد خبر : 22629

اتحادیه اوراسیا عامل گشایش اقتصادی کشور در دوره تحریم‌ها است

اتحادیه اوراسیا عامل گشایش اقتصادی کشور در دوره تحریم‌ها است

انزلی- رئیس انجمن ژئوپلیتیک ایران با اشاره به اینکه ایران دارای چهار راه ترانزیتی است، گفت: اتحادیه اوراسیا راه حل گشایش مشکلات اقتصادی کشور در دوره تحریم‌های دشمنان است. اقتصاددان: سید رحیم صفوی امروز (چهارشنبه) در نشست هماهنگی همایش بین المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا در انزلی، اظهار کرد: راهبرد فشار حداکثری و تحریم‌های ظالمانه علیه

انزلی- رئیس انجمن ژئوپلیتیک ایران با اشاره به اینکه ایران دارای چهار راه ترانزیتی است، گفت: اتحادیه اوراسیا راه حل گشایش مشکلات اقتصادی کشور در دوره تحریم‌های دشمنان است.

اقتصاددان: سید رحیم صفوی امروز (چهارشنبه) در نشست هماهنگی همایش بین المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا در انزلی، اظهار کرد: راهبرد فشار حداکثری و تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران شکست خورده است
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و کریدورهای تجاری کشورهای حوزه‌های ژئوپلیتیکی دریای خزر دو مسیر راهبردی تعامل با چین را از طریق آسیای مرکزی و تعامل با کشورهای اوراسیا فعال ساخته است.
رئیس انجمن ژئوپلیتیک ایران مسیر دوم توسعه را روابط سیاسی، اقتصادی با اتحادیه اوراسیا (کشورهای روسیه، قزاقستان، بلاروس، قرقیزستان و ارمنستان) دانست و ادامه داد: ایران در حقیقت یک چهار راه ترانزیتی محسوب می‌شود که محور شمال-جنوب، شرق به غرب و غرب به شرق را به هم متصل می‌کند.
صفوی دریای خزر را به عنوان عاملی برای پیوند ایران با حوزه ژئوپلیتیکی آسیای میانه برشمرد و تاکید کرد: علاوه بر اتصال به کشور چین از مسیر دریای خزر، از طریق حوزه ژئوپلیتیکی اوراسیا و پنج کشور عضو این اتحادیه می‌توان به اروپا متصل شد.
وی تصریح کرد: در سند ملی آمایش سرزمین در افق ۱۴۲۴ که در سازمان برنامه و بودجه کشور در حال تدوین نهایی است، سهم و نقش ویژه ای به دریای خزر و بنادر شمال کشور به ویژه بندر انزلی و کاسپین داده شده است.
رئیس انجمن ژئوپلیتیک ایران با اشاره به اینکه دریای خزر باعث پیوند ایران با سه حوزه ژئوپلیتیکی مجاور می‌شود، گفت: ایران می‌تواند از طریق دریای خزر، آسیای میانه را از مسیر عراق، سوریه به مدیترانه و اروپا متصل کند.
رحیم صفوی همچنین با بیان اینکه اتحادیه اقتصادی اوراسیا به عنوان فضای گشایش اقتصادی کشور برای واردات و صادرات در دوره تحریم‌ها مطرح است، اظهار کرد: حوزه ژئوپلیتیکی قفقاز – آناتولی سومین حوزه است که از طریق دریای خزر، ایران را به آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکیه و در نهایت اروپا پیوند می‌دهد.
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها نمی‌توانند راه صادرات چین را از طریق زمینی و مسیر چین، قزاقستان، ایران، ترکیه و مدیترانه یا مسیر ایران، عراق، سوریه و مدیترانه را کنترل کنند.
رئیس انجمن ژئوپلیتیک ایران با اشاره به برگزاری همایش بین المللی اتحادیه اقتصادی اروپا در آبان ماه سال جاری در منطقه آزاد انزلی، گفت: این همایش بین المللی یک رویداد علمی و کاربردی است که برگزاری آن منجر به تقویت روابط اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و افزایش فضای همکاری و تعامل منطقه‌ای می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....