تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 شهریور 1399 - 17:26
کد خبر : 18841

اتحادیه اروپا: تحریم‌های ایران باید براساس توافق برجام لغو شود

اتحادیه اروپا: تحریم‌های ایران باید براساس توافق برجام لغو شود

نماینده اتحادیه اروپا در آژانس خواستار لغو تحریم‌های ایران ذیل توافق برجام شد. اقتصاددان : اشتفان کلمنت، نماینده اتحادیه اروپا در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در وین در حال برگزاری است با ابراز تاسف از خروج آمریکا از برجام و تلاش واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران گفت: لغو تحریم‌ها بخش

نماینده اتحادیه اروپا در آژانس خواستار لغو تحریم‌های ایران ذیل توافق برجام شد.

اقتصاددان : اشتفان کلمنت، نماینده اتحادیه اروپا در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در وین در حال برگزاری است با ابراز تاسف از خروج آمریکا از برجام و تلاش واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران گفت: لغو تحریم‌ها بخش اصلی این توافق نامه بین المللی به شمار می‌رود.

بر این اساس، اشتفان کلمنت در بیانیه‌ای برجام را عنصر کلیدی در معماری جهانی عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای توصیف کرد که برای امنیت منطقه، اروپا و جهان حیاتی است. به گفته وی، برجام ماهیت صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تضمین می‌کند و بنابراین اجرای کامل آن ضروری است. کلمنت از همه کشور‌ها خواست تا از اقداماتی که مانع اجرای تعهدات برجامی شود؛ پرهیز کنند.

وی در ادامه این بیانیه از گفتگو‌های ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی که در سفر اخیر رافائل گروسی به تهران انجام شد استقبال و بر لزوم اجرای توافقات پادمانی تصریح کرد. وی گفت: اتحادیه اروپا از تلاش‌های آژانس برای حل و فصل مسائل گزارش شده توسط مدیرکل حمایت می‌کند.

کلمنت افزود “این اتحادیه به همکاری با جامعه بین‌الملل برای حفظ برجام که دستاورد چندجانبه مهمی محسوب می‌شود، ادامه خواهد داد. ” وی در بخش دیگری از اظهارات خود نسبت به اقدامات ایران درخصوص کاهش تعهداتش ذیل برجام ابراز نگرانی کرد و از تهران خواست تا همه اقداماتی را که با این توافق ناسازگار است به عقب برگرداند.

نماینده اتحادیه اروپا در ادامه با ابراز نگرانی از انباشت مداوم اورانیوم با غنای کم توسط ایران و ادامه غنی‌سازی اورانیوم در تاسیسات فردو، این اقدامات را مغایر با برجام خواند. اتحادیه اروپا در این بیانیه خواهان انصراف ایران از انجام همه اقدامات مغایر با برجام و از سرگیری کامل تعهدات هسته‌ای خود شد.

این اظهارات مقام اتحادیه اروپا در حالی مطرح می‌شود که از زمان خروج یکجانبه آمریکا از برجام، اتحادیه اروپا تمامی تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را مو به مو رعایت کرده است و حاضر به انجام روابط اقتصادی با ایران نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....