تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 شهریور 1400 - 23:02
کد خبر : 58734

ابررایانه جدید برای دولت آمریکا

ابررایانه جدید برای دولت آمریکا

ان ویدیا در کنار اینتل ابررایانه جدید برای دولت آمریکا می‌سازند بدقولی و تأخیر شرکت اینتل موجب شده تا وزارت انرژی ایالات متحده برای تولید ابررایانه جدید خود به سراغ شرکت ان ویدیا هم برود. دو طرف قصد دارند به زودی قراردادی را برای ساخت یک ابررایانه با استفاده از تراشه‌های شرکت ان ویدیا منعقد

ان ویدیا در کنار اینتل ابررایانه جدید برای دولت آمریکا می‌سازند

بدقولی و تأخیر شرکت اینتل موجب شده تا وزارت انرژی ایالات متحده برای تولید ابررایانه جدید خود به سراغ شرکت ان ویدیا هم برود.

دو طرف قصد دارند به زودی قراردادی را برای ساخت یک ابررایانه با استفاده از تراشه‌های شرکت ان ویدیا منعقد کنند. علاوه بر ان ویدیا شرکت ای ام دی نیز در این زمینه با وزارت انرژی ایالات متحده همکاری خواهد کرد.

اینتل ماه‌ها در زمینه اجرای تعهدات خود تأخیر داشته و همین مساله موجب نارضایتی دولت آمریکا شده است. ابررایانه ای که با همکاری ان ویدیا و ای ام دی تولید می‌شود پولاریس نام خواهد گرفت و قرار نیست جایگزین ابررایانه آئورا شود که قرار است اینتل آن را تولید کند. خبر تولید آئورا در سال ۲۰۱۹ اعلام شد و در آن زمان این ابررایانه سریع‌ترین ابررایانه آمریکا اعلام شده بود.

انتظار می‌رود پولاریس قبل از پایان سال ۲۰۲۱ آماده بهره برداری شود. سه شرکت اینتل، ای ام دی و ان ویدیا تولیدکنندگان اصلی تراشه‌های مورد استفاده در پایگاه‌های داده هستند. ابررایانه‌های آمریکایی برای ارائه خدمات بهداشت و درمان، بررسی تغییرات آب و هوایی و برخی تحقیقات دیگر به کار می‌روند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....