تاریخ انتشار : جمعه 7 آذر 1399 - 21:06
کد خبر : 25898

آیا عملکرد دیجی‌کالا افت کرده است؟

آیا عملکرد دیجی‌کالا افت کرده است؟

کاربران دیجی‌کالا نظرهای مختلفی در مورد عملکرد این فروشگاه اینترنتی دارند؛ برخی راضیند و گروهی معتقدند کیفیت آن نسبت به قبل کاهش داشته است؛ برخی فروشنده‌های نیز تاکید می‌کنند که نیروهای دیجی‌کالا باید در حمل و نقل کالا دقت بیشتری داشته باشند.   به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز ،  در ادامه، نظرهای برخی

کاربران دیجی‌کالا نظرهای مختلفی در مورد عملکرد این فروشگاه اینترنتی دارند؛ برخی راضیند و گروهی معتقدند کیفیت آن نسبت به قبل کاهش داشته است؛ برخی فروشنده‌های نیز تاکید می‌کنند که نیروهای دیجی‌کالا باید در حمل و نقل کالا دقت بیشتری داشته باشند.

 

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز ،  در ادامه، نظرهای برخی از مخاطبان  را در این مورد می‌خوانید.

کاربرانی با تجربه خرید خوب

گروهی از مخاطبان از عملکرد دیجی‌کالا راضی هستند و به ویژه در شرایط کرونایی، خرید از آن را توصیه می‌کنند.

– «من از مشتری های ثابت دیجی کالا هستم. تقریبا از شروع کرونا بیشتر چیزهایی که لازم دارم رو از دیجی کالا تهیه می کنم. خیلی راضی هستم. از تحویل به موقع کالا ها گرفته تا مرجوعی و پرداخت پول همه جوره هوای مشتری رو دارند. سیستم پاسخگویی خیلی خوبی دارند. چندین بار هم قیمت هارو با بیرون مقایسه کردم که تفاوت چندانی احساس نکردم.»

– «خیلی موقع ها میبینم که تو نظرات کاربران در مورد یه کالا می نویسند خیلی کوچیک بود مرجوع کردم….خوب این نشون میده موقع خرید به رنگ سایز جنس و مشخصات کلی کمتر دقت میشه. خودمم شده که از روی عکس کالا خوشم اومده انتخاب کردم بعدا دیدم رنگی که ارسال شد اونی نبود که می‌خوام و خودم دقت نکرده بودم. در خصوص پوشاک خیلی سایز بندی ها دقیق نیست اما کلا من خیلی راضی هستم.»

– «من عاشق تخفیف های شگفت انگیز در دیجی هستم.»

– «بنظر من دیجی کالا از نظر نرم افزاری و سخت افزاری بهترینه؛ سالهاست که من از دیجی کالا خرید می کنم. شاید هرماه چند مورد خرید می کنم تابحال نشده که اشتباهی در ثبت سفارش یا ارسال کالا صورت بگیره، کالایی رو ثبت سفارش کردم که قبل از ارسال قیمت کالا یک میلیون تومان افزایش یافته ولی با همون قیمت قبلی بدون هیچ بهانه ای ارسال کردند.»

من از مشتری های ثابت دیجی کالا هستم؛ تقریبا از شروع کرونا بیشتر چیزهایی که لازم دارم رو از دیجی کالا تهیه می کنم، از تحویل به موقع کالا ها گرفته تا مرجوعی و پرداخت پول همه جوره هوای مشتری رو دارند

خوب است، اما …

برخی از آنها، با وجودیت رضایت از عملکرد دیجی‌کالا، معتقدند انتقاداتی هم به این مجموعه وارد است؛ از جمله در بحث مرجوعی یا قیمت‌ها.

-«حتما یه رقیب بزرگ باید برای دیجی کالا باشه تا هم بنفع خریدار باشه، هم انگیزه ای برای توسعه و خلاقیت در فروش بوجود بیاد. چرا که آب برکه ای که یکجا جمع بشه و جریان نداشته باشه، بعد مدتی راکد بودن به گند کشیده می شه.»

– «بنده از مشتری‌های چندین‌ساله دی‌جی کالا هستم؛ بیشتر اجناس دیجیتال و متعلقاتشان را از اینجا خریدم. پیش از این کیفیت کالاها به‌مراتب بهتر و بالاتر بود اما رفته‌رفته ورود کالاهای بی‌کیفیت جای برندهای خوش‌نام را گرفت؛ البته که دی‌جی کالا به‌ناچار دست به این کار زد چراکه خرید برندهای معروف، دیگر در سبد خرید مردم جایگاهی ندارند؛ بهتر بگویم که توان خرید مردم بسیار پایین آمده است.»

– «من مشتری دیجی کالا هستم، بزرگترین مشکل دیجی کالا همین مرجوع کردن هست که متاسفانه بعد از مرجوع شدن یک کالا، همون کالا رو دوباره برای شخص دیگری ارسال می‌کنند. بر ای خود من پیش آمده.»

– «دیجی کالا واقعا خوبه به شرط اینکه همینجور که قیمت ها رو بالا می بره زمان گرونی، همینجور قیمت ها رو بیارن پایین موقع روند نزولی دلار.»

– «دیجی کالا یه هدفون ریزر گذاشته پنج تومن، ولی همین هدفون رو اگزو، سه و نیم میده. کالا ها را نسبت به بازار ارزون میده ولی بعضی هاشو نسبت به فروشگاه های دیگه گرون میده ولی خودم تا حالا ده پانزده تا چیز خریدم، همشون سالم بودن.»

من مشتری دیجی کالا هستم، بزرگترین مشکل دیجی کالا همین مرجوع کردن هست که متاسفانه بعد از مرجوع شدن یک کالا، همون کالا رو دوباره برای شخص دیگری ارسال می‌کنند

کاربرانی با تجربه‌های بد

در مقابل، گروهی از مخاطبان تجربه‌های بدی از خرید یا فروش کالا از طریق این سایت دارند یا معتقدند عملکرد دیجی‌کالا نسبت به قبل افت کرده است.

– «دیجی کالا دیگه نه اون دیجی کالای سابق هست و نه قیمت هایش مناسبه. بلکه گرون می فروشند و کالاهای نامناسب و بی کیفیت می فرستند.»

– «چندین بار خرید کردم که مشکل داشته که در سایت enamad پیگیری کردم و سریع پاسخ دادن. اگه مشکلی داشتین در enamad ثبت نام کنید و مشکلتون رو مطرح کنید . خیلی خوب پیگیری می کنن.»

– « من یه هفته پیش از دیجی کالا یه گوشی خریدم، پولشم واریز کردم، بعد یه هفته زنگ زدم ببینم سرنوشت خرید ما چی شد، میگه پول رو به حسابت برگردوندیم، منم کلا خبرنداشتم اس بانکی هم نیومده بود. میگم علتش چیه میگه امکان ارسال نداشتیم در حالی که آدرسشم یکی از شهرستان های بزرگ زنجان بود به همین راحتی یک هفته مارو علاف خودشون کردن از اون ناراحتم که یه معذرت خواهی خشک و خالیم نکردن.»

دیجی کالا دیگه نه اون دیجی کالای سابق هست و نه قیمت هایش مناسبه، بلکه گرون می فروشند و کالاهای نامناسب و بی کیفیت می فرستند

– «نظارت دقیقی روی محصولاتش نیست و بعضی موقع کالاهای تقلبی بیداد می کنه، به سرم آمده زنگ زدم گفتن معذرت میخوام ازتون. آیا با معذرت خواهی چیزی درست می شه؟ من دیگه مفت بدن نمی خرم…»

– «دیجی کالا قیمتاش گرونه،فقط جنسای کم مشتریش قیمتش خوبه، گوشیاش هم سامسونگ ها اکثرا هندی هستن…»

– «رشد دیجی کالا در واقع مرهون حمایت های معاونت علمی ریاست جمهوری است که یک کسب و کار قدیمی رایج در دنیا را به نام دانش بنیان به مردم معرفی کرد البته این شرکت قبل از دولت دهم هم فعالیت می کرد. اما به صورت رقابتی نه انحصاری»

– «کاش واسه اجناس فروشنده ها بیمه میذاشتن و پولشم ازفروشنده ها می گرفتن تا این همه خسارت به ما فروشنده ها وارد نمی شد.»

– «من فروشنده لوازم چوبی دردیجی کالا هستم عمده فروش بنده جاکفشی هست وچون سایز جاکفشی تولید بنده جوری هست که کارتن واسش نمیشه تهیه کرد باپلاستیک حباب دار دو لایه و کارتن تیکه ای و سلفون، بسیار بادقت بسته بندی می کنم ولی اینقدر بی انصاف و بی دقت جابجا می کنن که کالا منفجر شده به دست مشتری می رسه که مشتری کالا رو تحویل نگرفته مرجوع می کنه که حق داره ولی شرکت اصلا با کسایی که این بلا رو سر کالاها میارن برخورد نمی کنه فقط ضررش واسه من فروشندس، کاش می شد شرکت یه فکری واسه این بی مسئولتیای بعضی باربری ها وکارگرای بی وجدان می کرد.»

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....