تاریخ انتشار : جمعه 30 خرداد 1399 - 8:14
کد خبر : 10599

آیا دلار در کانال ۱۸هزار تومان ماندگار خواهد بود؟

آیا دلار در کانال ۱۸هزار تومان ماندگار خواهد بود؟

بعضی اخبار حکایت از افزایش بیشتر قیمت دلار دارد اما خبره‌های بازار پیش‌بینی دیگری دارند. آنها می‌گویند طی یکی دو روز اخیر بانک مرکزی مداخله خود را افزایش داده است. به سراغ صرافی‌های فردوسی رفتیم، همگی می‌گفتند صرافی‌شان از نظر نقدینگی اسکناس مشکلی ندارند. «ر. الف» مسئول یکی از صرافی‌های خیابان فردوسی می‌گفت خبر گرفتیم

بعضی اخبار حکایت از افزایش بیشتر قیمت دلار دارد اما خبره‌های بازار پیش‌بینی دیگری دارند. آنها می‌گویند طی یکی دو روز اخیر بانک مرکزی مداخله خود را افزایش داده است.

به سراغ صرافی‌های فردوسی رفتیم، همگی می‌گفتند صرافی‌شان از نظر نقدینگی اسکناس مشکلی ندارند.

«ر. الف» مسئول یکی از صرافی‌های خیابان فردوسی می‌گفت خبر گرفتیم بانک مرکزی بیشتر از قبل تزریق دارد و احتمالا هفته آینده این تزریق بیشتر ادامه داشته باشد.

«س. ت» هم که از صراف‌های قدیمی در یک پاساژ است که از صعودی شدن فروش حواله‌های ارزی در بازار دوم گفت و پیش‌بینی کرد در هفته آینده با کاهش قیمت مواجه خواهیم شد.

با توجه به بازی گردانی‌های اخیری که در بازار ارز اتفاق افتاده است نباید از مداخله‌های بانک مرکزی غافل شد. بانک مرکزی طبق اظهار مسئولین بانک، در حال حاضر بالاترین ذخیره ارزی اسکناس را در اختیار دارد که هم قادر است آن را چون گذشته به طور مستقیم وارد بازار کند و هم از ابزار بازار متشکل برای عرضه آن استفاده نماید.

با کنار هم گذاشتن مقدماتی مثل تعداد زیاد حواله‌هایی که در نیما فروخته شده، روند کاهشی نرخ حواله در نیما، وضعیت اسکناس صرافی‌ها، فروش حواله‌های ارزی در سنا و امثالهم می‌شود نتیجه گرفت که بانک مرکزی هفته آینده مداخله بیشتری داشته باشد این امر می‌تواند افت قیمت ارز در هفته آینده را به دنبال داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....