تاریخ انتشار : شنبه 23 آذر 1398 - 15:08
کد خبر : 3802

آیا تهران کثیف‌تر شده است؟

آیا تهران کثیف‌تر شده است؟

به گزارش اقتصادان به قل از اقتصادآنلاین ؛ اصغر عطایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شهروندان معتقدند تهران نسبت به گذشته کثیف‌تر شده است، گفت: این گونه نیست، شهر تهران کثیف‌تر نشده و مخازن دیر به دیر تخلیه نمی‌شود. در مدت زمان دو ساله در مدیریت شهری جدید زیرساخت‌ها، جهان‌بینی فنی و تخصصی

به گزارش اقتصادان به قل از اقتصادآنلاین ؛ اصغر عطایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شهروندان معتقدند تهران نسبت به گذشته کثیف‌تر شده است، گفت: این گونه نیست، شهر تهران کثیف‌تر نشده و مخازن دیر به دیر تخلیه نمی‌شود. در مدت زمان دو ساله در مدیریت شهری جدید زیرساخت‌ها، جهان‌بینی فنی و تخصصی ارتقاء پیدا کرده و شهرداری متوجه این موضوع شده و با برنامه‌تر کار می کند.

او ادامه داد: دلیلی وجود ندارد شهر کثیف تر شده باشد؛ وقتی برای مناطق ۲۲گانه و نواحی ۱۲۰گانه پیمانکارانی انتخاب شده که باید شرایط لازم را داشته باشند. حرفی که سال‌ها گفته می‌شد و اجرایی نمی‌شد این بود که باید کار را حجمی به پیمانکاران خدمات شهری می‌دادند و در این دوسال چنین هدفی به اجرا درآمد.

عطایی تاکید کرد: الان شرایط خوب است و پیمانکاران بیشتری می‌آیند و قراردادهای جدید می‌بندند. بعضی از افراد به دلایلی غیر از موضوعات فنی موج راه می‌اندازند و موضوعاتی مطرح می‌کنند. نظارت ها کاملا مشخص است؛ پیمانکاران مورد بازخواست قرار می‌گیرند و اگر کسر کار داشته باشند همان روز به همان مقدار از صورت وضعیت پیمان کار کسر می‌شود.

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران گفت: آنها آمده‌اند سود ببرند و دلشان نمی‌خواهد ضرر کنند در نتیجه سعی می کنند کارشان را خوب انجام دهند. اگر در شهر راه بروید به ندرت در کنار خیابان کیسه زباله می‌بینید. در برخی نقاط کتفی‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده و مخازن را برهم می‌زنند.

او با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند در حال برنامه‌ریزی جدی برای ساماندهی این موضوع است تا بتواند آن را مهار کند، اضافه کرد:همیشه گفته می‌شد حجم وزن پسماند در شهر تهران ۸ هزار تن است اما طبق آخرین آمار پسماند خانگی به ۵هزار و ۳۰۰ تن رسیده است؛ هیچکس به این موضوع توجه نمی‌کند. معمولا این گونه است که هرچه سرانه جمعیت بالا می‌رود سرانه پسماند هم بالا برود؛ چه اتفاقی افتاده که میزان پسماند از ۹ هزار به پنج هزار تن رسیده است؟ معلوم است کار خوب انجام می‌شود و سیستم بهتر و رو به جلو حرکت می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....