تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردین 1400 - 2:34
کد خبر : 42163

آیا باید حضور در مراسمات تشییع و خاکسپاری را…

آیا باید حضور در مراسمات تشییع و خاکسپاری را…

عبدالحسین منگشتی از آنجایی که در تعالیم اسلامی سفارش ها و تاکیدات فراوانی به حضور در تشییع جنازه و خاکسپاری مومن آمده و انسان با شرکت کردن در آن، به یاد مرگ و قیامت می افتد، حتی ثواب و اجر معنوی دارد. مردم خوزستان، مردمی خونگرم با صفا و دارای ارتباطات و مراودات خانوادگی تنگاتنگی

عبدالحسین منگشتی

از آنجایی که در تعالیم اسلامی سفارش ها و تاکیدات فراوانی به حضور در تشییع جنازه و خاکسپاری مومن آمده و انسان با شرکت کردن در آن، به یاد مرگ و قیامت می افتد، حتی ثواب و اجر معنوی دارد.

مردم خوزستان، مردمی خونگرم با صفا و دارای ارتباطات و مراودات خانوادگی تنگاتنگی با همدیگر می باشند، لذا حضور در تشییع جنازه ها هرچه با شکوه تر انجام می شده است.

اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه های بهداشتی به عدم تجمع افراد در یک مکان واحد، که بی شک یکی از مکان هایی که می تواند منشا انتقال ویروس باشد حضور در مراسمات تشییع می باشد که افراد از شهرها، روستاها و استان های دیگر در یک مکان جمع می شوند، لذا مسئولین تاکید بر عدم شرکت در مراسمات تشییع جنازه می کنند.

همان طور که اشاره شد مردم با توجه به ارتباطات خود با همدیگر و انتظارات و توقعاتی که وجود دارد دوست دارند و مایل هستند که در مراسمات همدیگر شرکت نمایند و به صاحبین عزا دلداری و تسلیت بگویند.

اما چاره کار برای جلوگیری از انتقال این ویروس چیست؟، چند پیشنهاد در ذیل ارائه می شود:

در ابتدای امر با توجه به خطرناک بودن این ویروس، نزدیکان متوفی بایستی انتظارات خود از شرکت دیگران در مراسم را کاهش دهند و از شهرستان ها و استان های دیگر کسی در مراسم تشییع و خاکسپاری شرکت نکند.

شرکت کنندگان هم سعی کنند نکات بهداشتی و پیشگیری را رعایت کنند(استفاده از دستکش، ماسک و فاصله گرفتن از دیگران، عدم دست دادن و روبوسی کردن مخصوصا با صاحبین عزا).

از طرف شبکه بهداشت و درمان، شوراها و دهیاری روستاها و شهرداری بین مردم اقلام بهداشتی مذکور توزیع شود و همچنین مراحل ضدعفونی قبرستان قبل از ورود مردم انجام شود.

مردم سعی کنند مدت زمان کوتاهی را برای عرض تسلیت و قرائت فاتحه برنامه ریزی کنند و باعث ازدحام جمعیت نشوند.

سعی شود صاحبین عزا از تهیه غذا خودداری کنند و مردم هم برای صرف غذا حضور پیدا نکنند.

دو استکان چای داغ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....