تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 بهمن 1399 - 21:23
کد خبر : 32324

آیا اینترنت موبایل باید گران باشد؟

آیا اینترنت موبایل باید گران باشد؟

 شرط مردم برای گران شدن اینترنت در شرایطی که مردم از کیفیت و گرانی اینترنت گلایه دارند، برخی اپراتورها و شرکت‌ها از ضرورت افزایش قیمت خدمات خود می‌گویند یا معتقدند تعرفه‌ها بالا نیست؛ حتی بعضی خدمات خود را «لوکس» و گران بودن آن را طبیعی می‌دانند. بیژن عباسی‌آرند، مدیر عامل ایرانسل گفته بود اینترنت موبایل

 شرط مردم برای گران شدن اینترنت

در شرایطی که مردم از کیفیت و گرانی اینترنت گلایه دارند، برخی اپراتورها و شرکت‌ها از ضرورت افزایش قیمت خدمات خود می‌گویند یا معتقدند تعرفه‌ها بالا نیست؛ حتی بعضی خدمات خود را «لوکس» و گران بودن آن را طبیعی می‌دانند.

بیژن عباسی‌آرند، مدیر عامل ایرانسل گفته بود اینترنت موبایل در تمام دنیا لوکس و گران است.

در اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ، او در پاسخ به زیاد بودن تعرفه بالای اینترنت برای معلمان و دانش‌آموزان گفته بود سرعت اینترنت خانگی ما در ایران به نسبت اینترنت موبایل، پایین است و البته باید بدانیم که اینترنت موبایل در تمام کشورها یک اینترنت لوکس و گران است.

مخاطبان واکنش‌هایی نسبت به این موضوع داشتند که برخی از آنها را در ادامه می‌خوانید.

حقوق‌ها را هم با دنیا مقایسه کنید

گروهی از خوانندگان به این نکته اشاره کرده‌اند که اگر مدیران و مسئولان قیمت خدمات را با کشورهای دیگر مقایسه می‌کنند، حداقل حقوق‌ها را نیز باید بر همان مبنا بپردازند.

– «بارها و بارها شنیدیم که هزینه اینترنت یا بنزین و امثال آن در ایران بسیار ارزان تر از نرخ جهانی آن است … آیا این آقایانی که برای قیمت‌گذاری ملاک‌های جهانی را مد نظر دارند برای  حداقل دستمزد هم ملاک جهانی را مد نظر قرار می دهند؟ … حداقل درآمد یک کارشناس رشته حسابداری در کشورهای غربی بالغ بر ۳۰۰۰ دلار می‌باشد که بر حسب قیمت روز دلار چیزی بالغ بر ۸۴ میلیون تومان!؟!؟ آیا ما در ایران چنین درآمدی داریم؟!؟.»

«مدیر قبلیش که بگه ما ژن برتر بودیم اینم باید منت بزاره سر مردم نا آگاه و بگه کالای لوکسه. تو آلمان دوست من ماهی ۳۰ یورو میده اینترنت نامحدود ۱ ماهه داره. ۳۰ یورو اونجا مبلغ خیلی کمی از درآمد ماهی ۲۳۰۰ یورویی کف هست.»

– «درآمد مردم مثل همه دنیا باشه اشکالی نیست هزیه اینترنت موبایل هم مشابه باشه.»

گلایه از سرعت و کیفیت اینترنت

گروهی از مخاطبان نیز معتقدند اینترنت ایران با کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست.

– الان‌ تو چین‌ ژاپن‌ اروپا‌ و آمریکا‌ و.. دارن‌ نسل جدید اینترنت‌ بهره‌ بر داری می کنن‌ ، اونوقت‌ ما باید از این قسمت‌ خونه‌ به اون‌ قسمت‌ خونه‌ برای تبدیل‌ H به H+ و H+ به ۴G باشیم، تازه ۴G می شه هم اصلا ارتباطی صورت نمی گیره … وضعیت اینطوری نمی‌مونه.»

– «آخه چرا باید اینجور باشه، خدایی باید اینترنت آزاد باشه، نه برای ۲گیگ ۲۰۰۰۰تومن بگیرن، اینم شده یجور درآمد برای اینها، چه درآمدی داره در روز، حسابشو کنید، چقدر پول می گیرن از مردم بیچاره، چه منبع درآمدی داره،، همه کشورها روبه پیشرفته ،ما هنوز برای نت باید این اتاق به اون اتاق بریم، واقعا افتضاح،، کاش دیگه پوز نمی داد.»

– «متاسفانه در برابر کم کاری و زیاده خواهی خود مغلطه می کنند. اینترنت موبایل در بسیاری از کشورها یک چیز پیش پا افتاده هست…»

– «دیگه شما نباید که امکانات ایران رو با کشورای لوکس مقایسه کنید.»

– «تنها اینترنت رو گران نکردین، اونم کردین نوش جونتون، یه ذره انصاف داشته باشین.»

– «با این اینترنتی که ما داریم نباید بلند پروازی در زمینه قیمت داشته باشید .»

– «با حلوا حلوا که کیفیت اینترنت ایران را نمی شود در زمره لوکس ها برد. بالا بالاه.»

– «اینترنت ما که همش هنگه و زیر ۵۰۰ کیلو رو لوکس خطاب می کنند .به مدل ترامپ حرف می زنید آقا.»

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....