تاریخ انتشار : شنبه 5 شهریور 1401 - 20:59
کد خبر : 99387

آموزش پزشکی از وزارت بهداشت و درمان جدا نمی‌شود

آموزش پزشکی از وزارت بهداشت و درمان جدا نمی‌شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش پزشکی از وزارت بهداشت و درمان جدا نمی‌شود. حمیدرضا حاجی‌بابایی پنج شنبه ۳ شهریورماه در همایش روز ملی پزشک در همدان، با بیان اینکه اعتماد مردم به جامعه پزشکی بسیار با ارزش است، اظهار کرد: رشته پزشکی با جان آدم‌ها سروکار دارد. وی با بیان

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش پزشکی از وزارت بهداشت و درمان جدا نمی‌شود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی پنج شنبه ۳ شهریورماه در همایش روز ملی پزشک در همدان، با بیان اینکه اعتماد مردم به جامعه پزشکی بسیار با ارزش است، اظهار کرد: رشته پزشکی با جان آدم‌ها سروکار دارد.

وی با بیان اینکه در زمان مجلس ششم یک اجلاسیه در کوالالامپور برگزار شد، تصریح کرد: یک جلسه در حاشیه آن با فیدل کاسترو برگزار شد و در آن جلسه گفت من خیلی تلاش کردم به کشور خدمت کنم و دو مشکل آموزش و بهداشت را برای کشورم حل کنم.

وی ادامه داد: ما باید آموزش و بهداشت را برای مردم حل کنیم‌. کسی حق ندارد یک کودک را در شش سالگی به علت محدودیت اجتماعی از داشتن معلم، مدرسه خوب و بهداشت، منع کند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا ، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود تمام فشارهای سنگین و کسری بودجه، در بودجه ۱۴۰۱ اقداماتی برای مردم در حیطه پزشکی و سلامت انجام دادیم که کم‌نظیر یا بی‌نظیر است.

حاجی‌بابایی ادامه داد: در مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب شد که در برنامه هفتم وزارت بهداشت، درمان و آموزش با هم بمانند و مجلس باید در چارچوب آن برنامه‌ریزی کند.

وی با بیان اینکه ۱۹ هزار میلیارد تومان بودجه برای وزارت بهداشت داشتیم، اظهار کرد: چیزی دست وزارتخانه را نمی‌گرفت بنابراین  مصوب کردیم ماهانه از درآمد دولت در همان ماه، یک درصد مالیات را به وزارتخانه بدهند. در ضمن  ۶۰۰۰ میلیارد برای هفت میلیون نفر که بیمه ندارند در نظر گرفته شده و رایگان بیمه شدند.

حاجی بابایی با اشاره به ایجاد صندوق قرض‌الحسنه برای بیماران صعب‌العلاج، تصریح کرد: صندوق بیماری صعب العلاج برای این است تا کسی نباشد که برای درمان خود پول نداشته باشد. ۵۰۰۰ میلیارد تومان در صندوق گذاشتیم، ۲۰ هزار میلیارد تومان قرض‌الحسنه چهار درصد و  ۱۳۰۰ میلیارد تومان در ردیف بودجه برای آن قرار دادیم و ویژه کسانی است که جز خدا کسی را ندارند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....