تاریخ انتشار : یکشنبه 7 شهریور 1400 - 11:28
کد خبر : 58945

آموزش «هوش هیبریدی» برای برنده شدن جایزه نوبل

آموزش «هوش هیبریدی» برای برنده شدن جایزه نوبل

محققین کمپانی سونی قصد دارند نوعی از هوش هیبریدی (ترکیب هوش مصنوعی و هوش انسانی) توسعه دهند که جایزه های نوبل را از آن خود کند.  «semanticscholar»، محققین  آزمایشگاه علوم رایانشی  کمپانی سونی قصد دارند سیستم هوش مصنوعی مستقلی را طراحی کنند که در آینده نه چندان دور جایزه نوبل را از آن خود سازد. این

محققین کمپانی سونی قصد دارند نوعی از هوش هیبریدی (ترکیب هوش مصنوعی و هوش انسانی) توسعه دهند که جایزه های نوبل را از آن خود کند.

 «semanticscholar»، محققین  آزمایشگاه علوم رایانشی  کمپانی سونی قصد دارند سیستم هوش مصنوعی مستقلی را طراحی کنند که در آینده نه چندان دور جایزه نوبل را از آن خود سازد. این هوش برتر قرار است از توانایی و استعداد مغز یک دانشمند فراتر رفته به گونه ای که ترکیبی از علوم مختلف یک نابغه انسانی و یک ماشین هوشمند  را در اختیار داشته باشد؛ لازم به ذکر است این هوش ترکیبی بر پایه اصول هوش هیبریدی در عصر دیجیتال بنا نهاده شده است که به دنبال ادغام هوش انسانی و هوش مصنوعی برای توسعه یک ابر هوش  با ماهیت انسانی ماشینی  است.

هیروکی کیتانو مدیر ارشد بخش علوم رایانشی کمپانی سونی ضمن تایید این تصمیم اعلام کرد: تیم سونی قصد دارد یک علم هیبریدی را طراحی کند که که بخش عظیمی از علوم بیولوژیکی، پزشکی، فناوری  و سایر علوم مرتبط را با هم تلفیق و ترکیب کرده و هوش مصنوعی ایجاد کنند که قادر است به تنهای برنده بسیاری از سکوهای جایزه نوبل باشد. برای این منظور کیتانو  و تیم همراهش قصد دارند چالش Nobel Turing Challenge   را برگزار کنند  و سیستم هوش مصنوعی بسازد که بتواند تا ۲۰۵۰ میلادی به تنهایی برنده یک جایزه نوبل شود.

 هم اکنون به کمک هوش مصنوعی بسیاری از مفروضات علمی  به خصوص در حوزه اقتصاد دچار تحول شده و از نگاه های آزمایشگاهی و به اصطلاح خطی به مدل های پیچیده تری بدل شده اند که می توان مهمترین کاربرد آن را در بازارهای سرمایه و مالی دریافت

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ،    هم اکنون به کمک هوش مصنوعی بسیاری از مفروضات علمی  به خصوص در حوزه اقتصاد دچار تحول شده و از نگاه های آزمایشگایی و به اصطلاح خطی به مدل های پیچیده تری بدل شده اند که می توان مهمترین کاربرد آن را در بازارهای سرمایه و مالی دریافت . اما این تمام ماجرا نیست بلکه در علوم اقتصادی، پزشکی و… اکنون با  اعمال داده های بزرگ آنالیز پیچیده تحلیل رفتارها را که تا پیش از این باید ماه ها و بلکه سالها زمان می برد،می توان  با سرعت غیر قابل باوری تحلیل و تجزیه کرد.

کیتانو افزود: در آینده چیزهای زیادی برای آموزش و یادگیری به واسطه هوش هیبریدی ایجاد خواهد شد؛ به طور کلی  هوش هیبریدی راهی است که هوش مصنوعی و انسانها می توانند در مجموع به نتایج مطلوب برسند و از یکدیگر بیاموزند. ویژگی‌های متمایز آن به چالش کشیدن سیستم در یک دامنه باز در یک دامنه باز است تا به جای اکتشاف دوباره آنچه قبل انجام شده یا تقلید از فرایندهای فکری انسانی، خود بتواند اکتشافاتی انجام دهد.

تیم مهندسین کمپانی سونی قصد دارند سیستم هوش مصنوعی را ایجاد کند که قادر باشد به تنهایی اکتشافات علمی را دوباره تدوین کند و از سوی دیگر اشکال جایگزینی از اکتشافات علمی بسازد؛ این هوش توسعه یافته  امروزی  که نتیجه دستاورد چند دهه تحقیق علمی و آزمایش هستند؛ می‌تواند به طور مداوم و خودکار اکتشافاتی انجام دهد که علم محدود انسان تا به اکنون قادر به کشف آنها نبوده است.

هوش هیبریدی راهی است که هوش مصنوعی و انسانها می توانند در مجموع به نتایج مطلوب برسند و از یکدیگر بیاموزند. ویژگی‌های متمایز آن به چالش کشیدن سیستم در یک دامنه باز است تا به جای اکتشاف دوباره آنچه قبل انجام شده یا تقلید از فرایندهای فکری انسانی، خود بتواند اکتشافاتی انجام دهد

دکتر هیروکی کیتانو خاطر نشان شد که ارزش واقعی در حقیقت در فرایند توسعه ماشین‌هایی است که توانایی تولید فرضیه به طور مداوم و تایید آن به صورت خودکار و مستقل  است؛   البته اکنون  محققان هوش مصنوعی نیز تا حد امکان فرضیه‌های بسیاری را تولید و تأیید می‌کنند که برخی از آنها به اکتشافات بزرگ منجر شود یا مبنایی برای اکتشافات مهم باشند؛ اما تعدادی از آنها نیازمند توسعه های بیشتر در سایر زمینه ها هستند که که در گذر زمان و پیشرفت های جامع تر میسر خواهند شد.

گفتنی است، توانایی تولید فرضیه به طور مداوم و تأیید آن یکی از بخش‌های مهم  سیستم های هوش هیبریدی است که به یک مدل غالب در تولید علم  تبدیل خواهد شد؛ کارشناسان پیش بینی می کنند تا حداکثر نیم قرن دیگر با جامع شدن  هوش و علم هیبریدی در تمامی زمینه ها بیشترین میزان کشفیات در حوزه های علمی، اکتشافات فضایی و پزشکی رخ خواهد داد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....