تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 مهر 1400 - 20:06
کد خبر : 63666

آمریکا تحریم‌های شرکت ماموت ایران و زیرمجموعه‌هایش را لغو کرد

آمریکا تحریم‌های شرکت ماموت ایران و زیرمجموعه‌هایش را لغو کرد

خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۱۶ مهرماه شرکت ماموت ایران و زیرمجموعه‌هایش را از تحریم‌ها خارج کرد. بر اساس گزارشی که در وبسایت وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شده است، تحریم‌ها علیه این شرکت به همراه زیرمجموعه‌هایش، از جمله شرکت «ماموت دیزل»، لغو شده است. خزانه‌داری آمریکا شهریور پارسال شرکت ماموت دیزل و گروه صنعتی ماموت را

خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۱۶ مهرماه شرکت ماموت ایران و زیرمجموعه‌هایش را از تحریم‌ها خارج کرد.

بر اساس گزارشی که در وبسایت وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شده است، تحریم‌ها علیه این شرکت به همراه زیرمجموعه‌هایش، از جمله شرکت «ماموت دیزل»، لغو شده است.

خزانه‌داری آمریکا شهریور پارسال شرکت ماموت دیزل و گروه صنعتی ماموت را به همراه سه شهروند ایرانی در لیست تحریم‌ها قرار داده بود. اما این شهروندان با نام‌های محمدرضا دزفولیان، بهزاد فردوس و مهرزاد فردوس تیر ماه امسال از لیست تحریم‌های آمریکا خارج شدند.

دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا شهریور پارسال گزارش داده بود که شرکت‌های یاد شده «تولیدکننده و تامین‌کننده کلیدی مواد و محصولات با کاربرد دوگانه برای توسعه موشک‌های بالستیک ایران» هستند.

این شرکت‌ها همچنین متهم به همکاری با «گروه صنعتی شهید همت» بودند، گروهی که گفته می‌شود در تاسیسات خود یک «پایگاه مخفی موشکی سپاه پاسداران» ایجاد کرده است. طبق گزارش‌ها اخیرا ر این تاسیسات یک انفجار رخ داد و بنابه گفته مقامات ایران، دو نفر در این حادثه کشته شدند.

«گروه صنعتی شهید همت» از زیرمجموعه‌های سازمان هوا و فضای وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی است و تولیدکننده موشک‌های بالیستیک با سوخت مایع به شمار می‌آید. آمریکا در سال ۲۰۰۵ گروه صنایع همت را مورد تحریم قرار داد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از رادیوفردا ،  پس از آزمایش موشک ماهواره‌بر سیمرغ توسط ایران در سال ۱۳۹۶ نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا شش شرکت زیر مجموعه «گروه صنعتی شهید همت» را مورد تحریم قرار داد.

خزانه‌داری آمریکا توضیح نداده که چرا شرکت صنعتی ماموت به همراه زیرمجموعه‌هایش را از لیست تحریم‌ها خارج کرده، اما تیر ماه امسال سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا در رابطه با رفع تحریم سه شهروند ایرانی یاد شده از لیست تحریم‌ها گفته بود این موضوع نشان‌دهنده تغییر سیاست آمریکا نسبت به ایران نیست و ارتباطی با مذاکرات هسته‌ای وین ندارد.

خزانه‌داری آمریکا خرداد امسال نیز نام احمد قلعه‌بانی، مدیر عامل سابق شرکت ملی نفت ایران و دو مقام رسمی سابق جمهوری اسلامی را از فهرست‌های تحریم‌های این کشور خارج کرد.

نام دو مقام سابق دیگر، فرزاد بازرگان، مدیرعامل سابق شرکت بین‌المللی «هنگ کنگ اینترترید» و محمد معینی ، مدیر بازرگانی سابق شرکت «نفتیران اینترترید» بود.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....