تاریخ انتشار : یکشنبه 22 فروردین 1400 - 15:36
کد خبر : 42461

آمار عرضه و تقاضا در بازار سهام +اینفو

آمار عرضه و تقاضا در بازار سهام +اینفو

امروز قیمت سهام تمام شرکت‌های گروه‌های سرمایه‌گذاری‌ها و شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی کاهش یافت و این دو گروه یکپارچه قرمزپوش بودند. اقتصاددان: در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با افت ۹ هزار و ۷۷۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۳۰ هزار و ۹۲۰ واحد رسید. شاخص هم وزن نیز ۸۳۳ واحد پایین آمد و

امروز قیمت سهام تمام شرکت‌های گروه‌های سرمایه‌گذاری‌ها و شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی کاهش یافت و این دو گروه یکپارچه قرمزپوش بودند.

اقتصاددان: در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با افت ۹ هزار و ۷۷۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۳۰ هزار و ۹۲۰ واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز ۸۳۳ واحد پایین آمد و در سطح ۴۳۵ هزار و ۳۵۷ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس ۷۹ واحد افت کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۷۷۲ واحد رسید.

سهم‌های تاثیرگذار

امروز «فولاد»، «فملی» و «فارس» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس اپال صدرنشین است و شستا و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز بپیوند، آریا و بگیلان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌های قرمز بازار

در روز سقوط ۹ هزار واحدی شاخص بورس، قیمت سهام تمام شرکت‌های گروه‌های سرمایه‌گذاری‌ها (مانند نمادهای وساپا، وکبهمن، صبا، وخارزم، ومهان و وصنعت) و شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی (مانند نمادهای شستا، وغدیر، وبانک و وصندوق) کاهش یافت.

در گروه خودروسازی‌ها نیز به استثنای نمادهای خدیزل و خزامیا قیمت سهام باقی نمادها کاهش یافت. در گروه فراورده‌های نفتی، کک و سوخت‌ هسته‌ای به استثنای نماد شرانل باقی سهم‌ها قرمزپوش بودند و در گروه فلزات اساسی تنها دو نماد میدکو و کاوه سبزپوش شدند. در گروه استخراج کانه‌های فلزی تنها نماد کگهر افزایش قیمت داشت و در گروه محصولات شیمیایی تنها شصدف سبزپوش بود.

آمار عرضه و تقاضا در بازار سهام +اینفو

تداوم خروج پول حقیقی

در روز یک‌‌شنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کل بازار سهام ۴۸۸ میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته رشد ۵۲ درصدی داشته است. در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی را سهام بانک ملت (وبملت) داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۶۶ میلیارد تومان بود. پس از وبملت، اپال (فراوری معدنی اپال کانی پارس) و شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

کاهش ارزش معاملات کل

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۳ هزار و ۵۱ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌شنبه ۴۴ درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز برخلاف روزهای گذشته با افزایش ۵۹ درصدی نسبت به روز گذشته به رقم هزار و ۹۷۰میلیارد تومان رسید.

کاهش ارزش صف‌های بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز شنبه ۲۴ درصد کاهش یافت و در رقم ۶۷ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۷ درصد کاهش یافت و ۴ هزار و ۹۱ میلیارد تومان شد.

امروز شرکت پگاه گیلان (با نماد معاملاتی غگیلا) با صف‌ خرید ۴۸ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غگیلا، شصدف (صنعتی دوده فام) و غبشهر (شرکت صنعتی بهشهر) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به برکت (داروسازی برکت) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۹۰ میلیارد تومانی داشت. پس از برکت، شپنا (پالایش نفت اصفهان) و خساپا (خودروسازی سایپا) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

آمار عرضه و تقاضا در بازار سهام +اینفو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....