تاریخ انتشار : جمعه 28 آذر 1399 - 18:20
کد خبر : 28644

آقازاده های فاسد محصول سمت های فرمایشی دولتمردان

آقازاده های فاسد محصول سمت های فرمایشی دولتمردان

عبدالمجید شیخی گفت: بر خلاف سایر کشورها بر اساس گزارشات جهانی در ایران فساد سیستماتیک وجود ندارد بلکه فسادها و رانت های موجود مربوط به اشخاص است، وجود فساد مانند رانت خواری، موردی است و مربوط به عدم رعایت امر گزینش و عدم رعایت معیارهای اسلامی در گزینش افراد صالح است. به گزارش اقتصاددان، در

عبدالمجید شیخی گفت: بر خلاف سایر کشورها بر اساس گزارشات جهانی در ایران فساد سیستماتیک وجود ندارد بلکه فسادها و رانت های موجود مربوط به اشخاص است، وجود فساد مانند رانت خواری، موردی است و مربوط به عدم رعایت امر گزینش و عدم رعایت معیارهای اسلامی در گزینش افراد صالح است.

به گزارش اقتصاددان، در واپسین ماه های استقرار دولت دوازدهم، مسئولان دولتی تمام تلاش خود را برای تصویب طرح های FATF و CFT و به اجرا در آمدن آن ها انجام می دهند.

دولت به بهانه مبارزه با فساد اقتصادی و پولشویی سعی در تصویب طرح هایی دارد که عملا سبب به زیر سلطه درآمدن اقتصاد کشور می شود و همه راه هایی را که به واسطه آن ها در شرایط تحریمی ایران تجارت می کند، مسدود می کند.

عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی در این رابطه به خبرنگار ما گفت: این ۲ لایحه در واقع ساخته دست استکبار جهانی برای یافتن مسیری فوق العاده است تا به واسطه آن شرایط را برای زیر منگنه قرار دادن کشورهایی که سیاست هایی مخالف آن ها دارند، فراهم کند.

وی افزود: در واقع FATF یک توافق نامه استعماری است که روش جدیدی برای زیر سلطه بردن کشورهای جهان سوم محسوب می شود، این گروه ویژه اقدام مالی بهانه ای تحت عنوان اهداف اقتصادی و توسعه دارند که در پشت پرده آن استعمار قرار دارد.

نظام ایران عاری از فساد سیستماتیک، رانت ها مربوط به اشخاص است

این استاد دانشگاه بیان کرد: بر خلاف سایر کشورها براساس گزارشات جهانی در ایران فساد سیستماتیک وجود ندارد بلکه فسادها و رانت های موجود مربوط به اشخاص است.

شیخی اذعان کرد: فساد سیستمی فسادی است که در یک فرآیند از ابتدا تا انتها در تمام اعضا دچار فساد شده باشد، در کشور ما هیچ یک از قوا چنین مشکلی ندارند.

وی یادآور شد: البته نقاطی همچون زخم های سطحی بر روی پیکره انسان در اقتصاد وجود دارند که اینها موضعی هستند، زمانی که این فساد ها شناسایی می شوند، به دلیل آنکه افکار بر محوریت عدالت و قابلیت ارزش ها بنا شده اند، فساد به شدت برجسته می شوند.

کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: در کشوری همچون آمریکا که از نظر فساد سیستمیک دومین رتبه را در جهان به خود اختصاص داده، تقلب در انتخابات به وضوح آشکار است.

شیخی ابراز کرد: دو نماینده مطرح هر دو متهم به انجام تقلب در انتخابات هستند، به دلیل اینکه کنترل امور به دست متقلبین طرفدار بایدن بود، توانستند آرا بایدن را بر آرا متقلبانه ترامپ برتری دهند.

وی ادامه داد: حال نظامی که به صورت سیستمیک فاسد است، این فساد چندان برجسته نیست چرا که غالب نظام تبلیغات در دست رسانه های صهیونیست قرار دارد که به عنوان شاخص های فساد در دنیا مطرح می شوند.

شایسته سالاری در سیستم حکومتی راهکار قطع فساد اقتصادی افراد

این استاد دانشگاه تصریح کرد: فساد در چنین سیستمی عادی تلقی می شود اما در سیستم سالم، فساد برجسته می شود و کوچک ترین خطا با شدت بالا به اطلاع همگان می رسد.

شیخی در خصوص راهکار قطع مفاسد اقتصادی در کشور اذعان کرد: پس از انقلاب ما نیازمند چند انقلاب دیگر در حوزه های دیگر همچون اقتصاد بودیم که انجام نشد.

وی افزود: امام خمینی (ره) بارها بر اهمیت این انقلاب ها تاکید کردند، اگرچه در ابعاد سیاسی و فرهنگی انقلاب صورت گرفت اما اقتصاد از این حیث غافل ماند و اکنون عمده فسادها در حوزه اقتصاد و بخشی در حوزه فرهنگ رخ می دهد.

کارشناس مسائل اقتصادی تشریح کرد: البته در این بین نمی توان نقش وجود عوامل طاغوتی باقی مانده در بدنه انقلاب را نادیده گرفت، اگرچه این افراد از فیلترهای گزینشی با معیارهای ارزش های اسلامی عبور داده نشده و سبب ایجاد اخلال در سیستم می شوند.

شیخی گفت: البته این افراد ممکن است در اثر ناکارآمدی و نا آشنایی با سیستم فسادهایی را ایجاد کنند که راهکار مقابله با آن ها عبور از فیلترهای گزینشی است.

انتخابات، بزرگترین فیلتر گزینشی در سیستم حاکمیتی ایران است

وی یادآور شد: بزرگ ترین فیلتر گزینشی ما انتخابات است، مردم در انتخاب رئیس جمهور فعلی اشتباه کردند و شخصی فاقد صلاحیت را بر مسند ریاست دولت برگزیدند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: مدیر ناکارآمد افرادی را انتخاب می کند که شایستگی لازم برای اداره امور کشور را ندارند، در این شرایط افراد جهادی و پر تلاش کنار گذاشته می شوند و زمام امور به دست افرادی می افتد که با باند بازی به دنبال کسب قدرت و ثروت هستند.

شیخی مطرح کرد: در صورتی که افراد شایسته با استفاده از گزینش های تخصصی برای اداره امور انتخاب شوند، می توان امید به بهبود وضعیت کنونی داشت.

وی ادامه داد: اگرچه در سیستم انتخابات باید بازنگری هایی صورت گیرد و از ورود افراد ناشایست که با وعده های دروغ خود را به مردم معرفی می کنند، جلوگیری شود.

آقازاده های فاسد محصول باندبازی ها و سمت های فرمایشی دولتمردان

کارشناس مسائل اقتصادی متذکر شد: البته در این بین مردم هم موظف هستند که با بصیرت رای دهند، در رسیدن به این بصیرت مسئولانی که در راس سیستم گزینش قرار دارند، نقش مهمی دارند.

شیخی اظهار کرد: در این صورت است که در نظام حاکمیتی کشور افراد ناسالم وارد نمی شوند و در صورتی که این افراد منصبی داشته باشند از سیستم دفع می شوند.

وی افزود: اگر چه وجود امر به معروف و نهی از منکر می تواند سبب اصلاح افراد شود اما ما به وضوح می بینیم که امر به معروف و نهی از منکر در این دولت جایگاهی ندارد.

این استاد دانشگاه تشریح کرد: در این دولت انتخاب ها بر اساس شایسته سالاری انجام نشد، آقازاده های فاسد همچون برادر رئیس جمهور، پسر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، برادر معاون اول رئیس جمهور همگی جزء مفاسد اقتصادی هستند که در این دولت فعالیت می کنند.

شیخی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در دولت سیستم گزینشی مبتنی بر شایسته سالاری وجود داشت، این افراد نمی توانستند از موقعیت خود سو استفاده کنند همانگونه که در انتخابات مجلس ۹۰ نفر از نمایندگان پیشین رد صلاحیت شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....