تاریخ انتشار : شنبه 13 شهریور 1400 - 21:29
کد خبر : 59539

آغاز به کار کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از مهرماه

آغاز به کار کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از مهرماه

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که طی این هفته اعضای کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت مشخص خواهند شد پیش‌بینی کرد این کمیسیون کار خود را از مهرماه آغاز کند. «سیدعلی یزدی‌خواه» به دستور کار مجلس برای آغاز به کار کمیسیون مشترک طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» موسوم به

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که طی این هفته اعضای کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت مشخص خواهند شد پیش‌بینی کرد این کمیسیون کار خود را از مهرماه آغاز کند.

«سیدعلی یزدی‌خواه» به دستور کار مجلس برای آغاز به کار کمیسیون مشترک طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» موسوم به طرح صیانت اشاره کرد. او در همین رابطه گفت: «هیئت رئیسه مجلس از حدود ۹ کمیسیون درخواست کرده تا نفرات منتخب خود را برای حضور در این کمیسیون ویژه اعلام کنند. این هفته و با آغاز به کار مجلس، نفرات کمیسیون‌ها برای حضور در کمیسیون بررسی طرح صیانت مشخص می‌شود. پس از آن نیز باید انتخابات هیئت رئیسه برای این کمیسیون مشترک صورت بگیرد و پس از آنکه ترکیب اعضا مشخص شد، فعالیت کمیسیون مشترک طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» رسما آغاز خواهد شد.»

yazdikhah اقتصاددان نوشته

به گفته یزدی‌خواه حداقل یکی دو هفته آینده به بحث انتخاب نفرات کمیسیون و ترکیب هیئت رئیسه پرداخته خواهد شد. او پیش‌بینی کرد این کمیسیون مشترک از مهرماه فعالیت خود را برای بررسی طرح صیانت آغاز کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس پیش از این از آغاز به کار کمیسیون ویژه پس از پایان تعطیلات مجلس اعلام کرده بود اعضای این کمیسیون مشترک حداقل ۲۴ نفر خواهد بود. وی همچنین وعده داد با توجه به حساسیت مردم نسبت به این طرح و برای آسودگی خاطر آن‌ها، کار رسانه‌ای قوی برای پوشش اخبار این طرح از سوی مجلس صورت پذیرد.

گفتنی است نمایندگان مجلس در ابتدای مردادماه به بررسی طرح صیانت ذیل اصل ۸۵ قانون اساسی رای مثبت داده و و بررسی آن را به کمیسیون ویژه‌ای که با حضور نمایندگان منتخب تشکیل خواهد شد، سپردند. طرح صیانت یکی از سرنوشت‌سازترین موضوعات برای میلیون‌ها کاربر اینترنت و کسب‌وکار مجازی در ایران است که به گفته بسیاری از کارشناسان، احتمالا موجب محدودیت‌های بسیار در فضای مجازی و مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی پر طرفدار خارجی خواهد شد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....