تاریخ انتشار : جمعه 26 دی 1399 - 20:26
کد خبر : 31523

آغاز بارش برف و باران در نواحی غربی ایران

آغاز بارش برف و باران در نواحی غربی ایران

 افزایش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما در استان‌های شمالی | وعده کاهش آلودگی هوا در تهران مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب با ورود سامانه بارشی به کشور، بارش برف و باران در استان‌های غربی آغاز می‌شود.  صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها با ورود

 افزایش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما در استان‌های شمالی | وعده کاهش آلودگی هوا در تهران

مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب با ورود سامانه بارشی به کشور، بارش برف و باران در استان‌های غربی آغاز می‌شود.

 صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها با ورود سامانه بارشی به کشور از بعد ظهر امروز در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، غرب کردستان، کرمانشاه و شمال ایلام، بارش برف و باران و وزش باد خواهیم داشت. در روز جمعه این وضعیت در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، زنجان، همدان، قزوین، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی پیش بینی می‌شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ضیائیان گفت: روز شنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی، بارش پراکنده خواهیم داشت. در روز یکشنبه در غرب کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی بارش برف وباران پیش بینی می‌شود. امروز و فردا وزش باد شدید به همراه افزایش قابل ملاحظه دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: در شمال غرب کشور هم در این مدت وزش باد قابل ملاحظه است و دریای خزر امشب و فردا مواج خواهد بود.

ضیائیان گفت: امشب و فردا در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام و پایدار همراه با تداوم انباشت آلاینده‌های جوی پیش بینی می‌شود از اواخر روز جمعه و در روز شنبه انتظار می‌رود که با توجه به وزش باد، از غلظت آلاینده‌های جوی در تهران و البرز کاسته شود.

او یادآور شد: پنجشنبه و جمعه با وزش باد شدید گرم جنوبی، دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر بین ۸ تا ۱۲ درجه افزایش می‌یابد. با توجه به افزایش دما و ذوب شدن برف، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های محلی در این مناطق وجود دارد. طی این دو روز، وزش باد شدید در استان‌های اردبیل، گیلان و غرب مازندران (به ویژه در دره ها، دامنه‌ها و مناطق کوهستانی) پیش بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: از بعد از ظهر امروز در استان‌های واقع در شمال غرب و از بعداز ظهر جمعه در استان های واقع در نواحی مرکزی کشور و شمال شرق به سبب وزش باد از میزان غلظت آلاینده‌های جوی کاسته می‌شود.

او درباره وضعیت آب وهوای تهران هم گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری تا ابری و همراه با غبار محلی وگاهی وزش باد است. بیشترین دمای هوا در پایتخت به ۱۲ درجه و کم‌ترین آن به ۳ درجه می رسد.

 

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....