تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 - 12:14
کد خبر : 33733

آرا با برگزاری انتخابات رقابتی محقق می‌شود

آرا با برگزاری انتخابات رقابتی محقق می‌شود

رییس‌جمهور با استناد به سخنان امام (ره) گفت: آرای مردم در هر نسل و هر زمان، زمانی محقق می‌شود که ما یک انتخابات پرشور رقابتی پیش پای مردم بگذاریم. به گزارش اقتصاددان ، حسن روحانی اظهار کرد: امام عزیز و بزرگوار ما در طول نهضت و انقلاب اسلامی درس‌ها و راه‌های بسیار ارزشمندی را به

رییس‌جمهور با استناد به سخنان امام (ره) گفت: آرای مردم در هر نسل و هر زمان، زمانی محقق می‌شود که ما یک انتخابات پرشور رقابتی پیش پای مردم بگذاریم.

به گزارش اقتصاددان ، حسن روحانی اظهار کرد: امام عزیز و بزرگوار ما در طول نهضت و انقلاب اسلامی درس‌ها و راه‌های بسیار ارزشمندی را به ما، جامعه ایران و جامعه اسلامی آموخت. در اکثر نهضت‌ها و انقلاب‌ها معمولا رهبران تکیه می‌کنند یا بر احزاب نظامی یا بر قدرت نظامی؛ قدرت نظامی چریکی را تشکیل می‌دهند یا اینکه با قدرت‌های خارجی، آنهایی که مخالف با حکومت قبلی هستند نوعی تماس برقرار می‌کنند تا بتوانند به موفقیت و پیروزی برسند. امام هیچ یک از این راه‌ها را برنگزید و انتخاب نکرد؛ امام قدرت اصلی را قدرت مردم می‌دانست و آنچه تلاش می‌کرد این بود که افکار و اذهان مردم اقناع شود برای مسیر و راهی که امام برای انقلاب انتخاب کرده بود؛ در واقع امام از سال‌ها پیش به خوبی می‌دانست که قدرت نرم بر قدرت سخت پیروز خواهد شد و او آن قدرت نرم را برگزیده و انتخاب کرده بود. وی ادامه داد: نطق امام در روز دوازدهم بهمن منشور جمهوریت و اسلامیت ماست؛ آن نطق به عنوان پایه و اساس نظام ماست و ما تا زمانی که با کلام و منطق امام در ۱۲ بهمن ۵۷ در تماسیم، در کنار آن هستیم و مجری آن هستیم، ما همچنان پیروز خواهیم بود. حالا در بحث‌های سیاسی از امام نجف صحبت می‌شود که راجع به ولایت فقیه سخن گفته شد و از امام پاریس بحث می‌شود که آنجا جمهوریت را مطرح کردند؛ من می‌خواهم از امام تهران و ایران[بگویم]؛ نطقی که امام در کنار مرقد پاک شهیدان این سرزمین ایراد کرد و امام ارواح شهدا و همه ملت ایران و جهان را به گواه گرفت؛ او در آن نطق تنها از مشروعیت دینی حرف نزد، او در آن نطق از مقبولیت و رای مردم و حتی از عقلانیت و معقولیت هم حرف زد؛ گفت رژیم سلطنت رژیم عقلانی نیست و هیچ عقلی این را نمی‌پذیرد که فردی زمانی حالا با کودتا یا بر فرض رای و رای آزاد، کاری ۵۰ سال پیش یا ۷۰ سال پیش انجام گرفته، چه ربطی به ما دارد؟ امام به صراحت گفت پدران ما اولیای ما نیستند، ما باید رای دهیم به آن دولت و نظامی که می‌خواهیم برگزینیم. روحانی خاطرنشان کرد: راه و مسیر همان است که آن روز او برای ما تعیین کرد؛ حتی دولتی که او آن روز گفت تعیین می‌کنم؛ گفت من دولت تعیین می‌کنم، به خاطر اینکه مردم به من اعتماد دارند و به واسطه اینکه مردم به من اعتماد کردند من دولت تعیین می‌کنم. پس مسیر را به‌خوبی برای ما مشخص کرد؛ راه امام راهی است که می‌تواند باعث بقای نظامی شود که او بنیانگذارش بود. آرای مردم پای صندوق هم به ثمره است و هم به شجره؛ هم به انتخاب آن فرد است و هم به نظام است؛ اینکه امام فرمود آرای مردم در هر نسل و هر زمان، زمانی محقق می‌شود که ما یک انتخابات پرشور رقابتی پیش پای مردم بگذاریم.

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....