تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آبان 1398 - 13:38
کد خبر : 2280

آرامکو یک گام به عرضه اولیه نزدیک شد/ سعودی مصمم به رکوردشکنی

آرامکو یک گام به عرضه اولیه نزدیک شد/ سعودی مصمم به رکوردشکنی

سرانجام پس از سه سال شک و تردید در عرضه سهام دولتی پرسودترین شرکت دنیا، امروز سازمان بورس عربستان اعلام کرد که آگهی انتشار سهام شرکت آرامکو تا آغاز جمع آوری درخواست ها منتشر خواهد شد. این اطلاعیه شامل تمام اطلاعات لازم جهت تصمیم گیری سرمایه گذاران از جمله صورت های مالی مورد تایید این

سرانجام پس از سه سال شک و تردید در عرضه سهام دولتی پرسودترین شرکت دنیا، امروز سازمان بورس عربستان اعلام کرد که آگهی انتشار سهام شرکت آرامکو تا آغاز جمع آوری درخواست ها منتشر خواهد شد. این اطلاعیه شامل تمام اطلاعات لازم جهت تصمیم گیری سرمایه گذاران از جمله صورت های مالی مورد تایید این سازمان خواهد بود.

همچنین این سازمان بیان داشته اطلاعیه عرضه اولیه دلیلی بر تایید یا عدم تایید سرمایه گذاری در خرید سهام آرامکو نبوده و تنها به جهت جمع آوری سفارش های خرید و تعیین قیمت خواهد بود.

گفتنی است طبق گزارش شبکه العربیه روند مشخص شدن قیمت ها از ۱۷ نوامبر تا ۷ دسامبر است که در این زمان مقرر شده یک الی دو درصد به ارزش ۲۰ الی ۴۰ میلیارد دلار از سهام آرامکو در بورس داخلی عربستان به فروش برسد. البته بهای نهایی و میزان عرضه پس از تکمیل درخواست های سرمایه گذاران اعلام می شود.

در این بین خبرگزاری های محلی عربستان از حمایت همه جانبه ولیعهد و شاهزاده های خاندان سعودی از فروش اولیه سهام در بورس TADWUL که بازار سهام این کشور است خبر داده اند.

در این میان شک و تردیدها در خصوص ارزش گذاری نهایی آرامکو بسیار است تا جایی که بانک های آمریکایی طرف قرارداد با دولت سعودی اعلام داشته اند تا نهایی شدن قیمت اولیه سهام این شرکت نمی توانند بطور دقیق روی ارزش‌گذاری دو تریلیون دلاری آرامکو مهر تایید بزنند.

اما نکته‌ای که بیش از همه در این فرآیند آشکار است، تصمیم بزرگ دولت سعودی درخارج شدن از بنگاه‌داری نفتی و کاهش وابستگی به اقتصاد نفت است.

آرامکو یک گام به عرضه اولیه نزدیک شد/ سعودی مصمم به رکوردشکنی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....