تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 - 11:48
کد خبر : 45640

آدم مهم، آدم مفید

آدم مهم، آدم مفید

داش فریدصلواتی دوازدهم اردیبهشت سالمرگ کسی است که در کارنامه خود دارای هشتاد و پنج زن صیغه ایی و عقدی است.اطرافیانش او را سلطان صاحبقران ، شاه شاهان ، قدرقدرت ، شاه‌بابا،شاه شهید،قبلهٔ عالم و ظل‌الله لقب داده اند. با این القاب دهن پر کن که تنها برای مصرف داخلی معنا داشت و غرب و

داش فریدصلواتی

دوازدهم اردیبهشت سالمرگ کسی است که در کارنامه خود دارای هشتاد و پنج زن صیغه ایی و عقدی است.اطرافیانش او را سلطان صاحبقران ، شاه شاهان ، قدرقدرت ، شاه‌بابا،شاه شهید،قبلهٔ عالم و ظل‌الله لقب داده اند.

با این القاب دهن پر کن که تنها برای مصرف داخلی معنا داشت و غرب و شرق کاه بار این القاب نمی کردند و تنها میدوشیدندش. پنجاه سال بر ایران حکومت کرد.دریغ از یک پاپاسی خروجی و عملکرد درست و حسابی که بشود به وجودش افتخار کرد.
او را به ناصرالدین شاه می شناسند.آقازاده ها و اطرافیانش جز تخریب وعیاشی کاری بلد نبودند.هر کسی به عملکرد این تحفه ها انتقاد میکرد اهانت به شخص اول قلمداد می شد و کارش با کرام الکاتبین بود.

با زن و شراب مستش کردند و جامعه را از وجود شخصی چون امیرکبیر محروم کردند.

آنچنان مست باده قدرت بود که مغزش گنجایش این را نداشت تا درک کند امیرکبیر چه گنجینه ای است که می تواند با مدیریتش ایران را به مدارج عالی در حد اروپا برساند.

چاپلوسان و خیانتکاران وقتی جایگاه خود را در خطر دیدند تحمل وجود امیرکبیر برایشان سخت و طاقت فرسا بود و با هزاران ترفند و حیله امیرکبیر را در ذهن ناصرالدین شاه یک خائن معرفی کردند.

شاهی که دهن بین و ظاهربین باشد مشخص است نمی تواند از فکرش به نحو احسن استفاده کند، فرصت ها را از دست می دهد و عقلش را به چاپلوسان و نان به نرخ روزها میدهد تا برای او و کشور تصمیم بگیرند.

تنها از اطرافیانش می خواهد، به هر قیمتی شده چه با نام دین، چه با زور، چه با فروش کشور، تاج و تخت مرا نگه دارید منم اجازه هر غلطی را به شما می دهم.

ولی چه می شود گفت داش فرید که قدرت، زن و پول در جهان سوم امری سیری ناپذیر است.می شود با این سه چیز شیخ صنعان را با هفتاد سال عبادت خام کرد و طویله دار خوکدانی اش کرد.

دل می گیرد از جامعه ایی که حکومت امیر کبیرش سه سال طول می کشد و حکومت سلطنت قاجارش پنجاه سال.

کاش امثال ناصرالدین شاه تنها به شعر و نقاشی می پرداختند.
شاید دنیا هم بهتر نفس می کشید و جهانخواران به فکر مصادره کشورهایی چون ایران نمی افتادند. و سرشان گرم کار خودشان بود.

عیب اینگونه جوامع این است که همه می خواهند آدم مهمی باشند و هیچ کس نمی خواهد فرد مفیدی باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....