تاریخ انتشار : جمعه 4 شهریور 1401 - 19:22
کد خبر : 99225

آخرین وضعیت پروژه ها و مدارس خیّرساز شهرستان

آخرین وضعیت پروژه ها و مدارس خیّرساز شهرستان

نخستین نشست خبری عبدالله ملک پور سرپرست آموزش و پرورش شهرستان آبیک همزمان با هفته خبرنگار با حضور اصحاب رسانه شهرستان آبیک برگزار شد. به گزارش اقتصاددان به نقل از خبرگزاری آریا از قزوین عبدالله ملک پور با بیان اینکه خبرنگاری شغل خطیری است و واسطه بین مردم و مسئولان مسئولیتی خطیر است اظهار داشت

نخستین نشست خبری عبدالله ملک پور سرپرست آموزش و پرورش شهرستان آبیک همزمان با هفته خبرنگار با حضور اصحاب رسانه شهرستان آبیک برگزار شد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از خبرگزاری آریا از قزوین عبدالله ملک پور با بیان اینکه خبرنگاری شغل خطیری است و واسطه بین مردم و مسئولان مسئولیتی خطیر است اظهار داشت خبرنگاران شهرستان افراد وزینی هستند که در پیگیری مشکلات شهرستان همدل و همگام هستند، اگر اتفاقات خوبی در شهرستان می افتد یک جمله و حتی یک کلمه خبرنگار در آن وضعیت تعیین کننده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار آریا در خصوص تعداد دانش آموزان کنکوری و در شرف دانشگاه اظهار داشت: برآورد ما از آمار دانش آموزان کنکوری افراد سال دوازدهم هستند که امسال تعداد ۸۰۰ دانش آموز در شهرستان آبیک داشتیم که البته نتایج اولیه کنکور اعلام شده و منتظر هستیم تا در انتخاب رشته نیز شرکت کنند.

وی افزود: یک پایگاه انتخاب رشته نیز در اداره آموزش و پرورش تشکیل داده ایم و دانش آموزان از آن استفاده می کنند و به محض اعلام نتایج بعدی نیز انجام خواهد شد .

وی در خصوص پروژه های عمرانی و مدارس خیرساز نیز اظهار داشت: یک مدرسه ۱۸ کلاسه در شهرک قدس در حال تکمیل است ، سالن ورزشی در شهرک قدس نیز در حال انجام میباشد و یک کانون نیز تکمیل و در هفته دولت افتتاح می شود.

وی گفت در شهرک شهرک بعثت نیز یک مدرسه توسط خانواده مرحوم مختاری خیّر مدرسه ساز قرارداد بسته شده که ۵۰ درصد آن انجام شده است.
وی گفت: در مدرسه اندیشه با ۴۰ درصد، خیر ساز پای کار آمده و در حال انجام است و روستاهای دبیریان، زعفران و حسین آباد رضوی نیز مدارسی داریم که نیمه کار هستند و یک پروژه نیز در خاکعلی که امسال در کمیته برنامه ریزی برای آن بودجه دیده شده است .

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان آبیک اظهار داشت : یک طرح جدید داریم که برای ساخت مدارس ۶ کلاسه تحت عنوان خیرین نام آوران که ۳۰ درصد کار را مشارکت می‌کنند و هر کلاس به نام یک خیر ثبت می شود.

وی با اشاره به بازماندگان از تحصیل در شهرستان نیز گفت: عمدتاً علت آن موضوع کرونا بوده و بیشتر در بخش فنی و حرفه ای بوده که شناسایی شده و برای آنها طرح جبران و یادگیری انجام می شود.

ملک پور در ادامه گفت: برای رفع مشکلات اجرای برخی مراسمات نیز اعلام کرده ایم مدارس در خصوص دعوت از سخنران و برگزاری جشن های خارج از مدرسه بر اساس فرم مربوطه و تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان اقدام نمایند.

او اضافه کرد: یکی از کارهایی که انجام دادیم تشکیل کمیته قراردادها و درآمدزایی و تملک املاک بود که در همان ابتدای مسئولیت در هفته اول و دوم ۹۰ میلیون تومان معوقات جمع آوری شد و برای سه ماهه بعدی هم برنامه داریم. قراردادهای جدید را نیز سختگیرانه در راستای منافع اداره آموزش و پرورش انجام می‌دهیم که پیش بینی می شود ۳۰ میلیون تومان نیز به مبلغ قبلی اضافه شود .

ملک پور در خصوص تجاری سازی و فروش املاک بلا استفاده گفت: ۵ مدرسه را انتخاب کرده ایم که در جلسه شورای آموزش و پرورش مصوب شد از محل تبصره ۱۸ به فروش برسانیم و از محل درآمدها در بحث مدرسه سازی و خدمات استفاده لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اصل تکریم و نظام آراستگی گفت: جزو برنامه های ماست که هر همکار و اولیای که وارد میشود در نهایت کریم کار اقناعی و اقدامی صورت گیرد، به عنوان مثال در نظام آراستگی یک روز اعلام کردیم وسایل اضافی در اداره آموزش و پرورش را از اتاق ها جمع آوری کنیم که دو کامیون وسیله اضافی نجمیع و به انبار رفت.

او گفت: اتاق های کارشناسان از سال ۷۴ تاکنون رنگ نخورده بود و زیباسازی فضای اداره نیز انجام شد.در جابجایی فضاها نیز دارالقرآن را در یک طبقه از مدرسه قرار دادیم که به زعم کارشناسان بهترین دارالقرآن استان می باشد.

وی تصریح کرد: در طرح شهید سلیمانی نیز در دو مدرسه در آبیک، یک مدرسه در قشلاق و در صورت توافق یک مدرسه در خاکعلی زمین چمن مصنوعی احداث و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

ملک پور افزود :در کمیته برنامه ریزی با حمایت های فرماندار محترم برای همه پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش اعتبار گذاشتند .
او اضافه کرد: احیای سالن های آمفی تئاتر سمائیان و آزمایشگاه آن و سالن شهید خجسته روز در دستور کار است که سالن سمائیان انجام و سالن دیگر در در حال انجام است.

به گفته ملک پور آسانسور اداره پس از سالها در حال نصب کابین می باشد و طی چند ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
وی یکی دیگر از برنامه های این اداره را سازماندهی همه نیروها شامل ۱۱۰۰ معلم شاغل عنوان کرد و گفت: این امر در مدارس ابتدایی تمام شده و دوره اول و دوم متوسطه نیز در هفته آینده انجام میشود.

وی در پایان به مستندسازی املاک این اداره در در آبیک اشاره کرد و افزود در این مقوله رتبه دوم استان را داریم که بخشی انجام شده و بخشی دیگر در بنیاد مسکن باشد وبخشی دیگری از آن نیز در اداره ثبت اسناد و بخشه نیز با اوقاف درگیر و در حال پیگیری هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....