تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 دی 1398 - 18:45
کد خبر : 4315

آخرین تحولات قیمت نفت/ اوپک به تنهایی پایداری بازار نفت را به عهده نمی‌گیرد

آخرین تحولات قیمت نفت/ اوپک به تنهایی پایداری بازار نفت را به عهده نمی‌گیرد

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادآنلاین ؛ صبح روز جاری و در پی حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق، قیمت نفت با جهش ۴.۵ درصد روبرو شد. اما این رشد پایدار نبود و در مدت کمی ۳ درصد آن اصلاح شد. مهم ترین دلیل تحولات در بازار

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادآنلاین ؛ صبح روز جاری و در پی حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق، قیمت نفت با جهش ۴.۵ درصد روبرو شد. اما این رشد پایدار نبود و در مدت کمی ۳ درصد آن اصلاح شد.

مهم ترین دلیل تحولات در بازار های انرژی بویژه قیمت نفت، اظهارات محمد بارکیندو دبیرکل اوپک در خصوص تدوام روند تولید نفت در عراق بود. وی گفت: مطمئن باشید که تاسیسات نفتی در عراق هیچ آسیبی ندیده و روند تولید نفت به همان شرایط قبلی در این کشور در جریان است.

همچنین بارکیندو در پیامی به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: “سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به تنهایی نمی تواند مسئولیت حفظ بازار پایدار نفت را بر عهده بگیرد.” وی همچنین تاکید کرد: ظرفیت ذخیره نفت اوپک ۳ تا ۳.۵ میلیون بشکه در روز است.

پیش از این نیز ، امارات متحده عربی و عربستان سعودی اعلام کردند که همه تلاش خود را برای به حداقل رساندن تأثیر تنش های خاورمیانه بر بازارهای نفت انجام می دهند.

در حال حاضر هر بشکه نفت برنت در محدوده ۶۹ دلار و هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت در قیمت ۶۳ دلار و ۲۲ سنت معامله می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....