کرونا ویروس و ابرقدرتهای رسانه ای دنیا
کرونا ویروس و ابرقدرتهای رسانه ای دنیا

سال ۲۰۲۰ با کرونا آغاز شد و در حال حاضر این ویروس به نقطه ای رسیده است که مردم جهان این ویروس را جزئی از زندگی خود می دانند.

سال ۲۰۲۰ با کرونا آغاز شد و در حال حاضر این ویروس به نقطه ای رسیده است که مردم جهان این ویروس را جزئی از زندگی خود می دانند.

اقتصاددان: فضای مجازی بی شک یکی از پرکابرد ترین فضاهای حال حاضر جهان به شمار می رود و زندگی مردم درگیر این فضا شده است.

از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا کنون ابرقدرتهای فضای مجازی از جمله گوگل،فیس بوک، اینستاگرام، آمازون، مایکروسافت و همچنین اپل توانسته اند سود هنگفتی از این ویروس به جیب بزنند.

درآمد این شرکت ها در فضای مجازی به عنوان سردمداران عصر دیجیتال معادل ۳۴ میلیارد دلار بوده است.

سهام این شرکت ها رشدی معادل دوبرابر همین زمان در سال ۲۰۱۹ داشته است و این باعث شده است که مردم استفاده ای بی نظیر از فضای مجازی در سراسر جهان داشته باشند.

بی شک این رشد در ایران نیز در عصر دیجیتال نیز وجود داشته است و شرکت های داخلی از جمله دیجی کالا و دیگر شرکت های عرضه کننده مسائل اقتصادی توانسته اند رشد اقتصادی چندبرابری داشته باشند.

▪️کرونا ویروس با وجود همه دامنگیری ها و ضربه های اقتصادی که به فضای کسب و کار حقیقی وارد کرده است، رشد قابل توجهی در فضای مجازی به وجود آورده است.

کارشناس مسائل بین الملل

  • نویسنده : روح اله پورطالب