متن اصلی
گروه : زیربنایی
شناسه : 58880
تاریخ : 6 / 6 / 1400
ساعت : 21:29
پرینت از صفحه

ماجرای حذف رشته تئاتر برای دختران هنرستان سوره

حذف رشته تئاتر برای دختران از هنرستان سوره باعث انتقادات بسیاری شده که البته مسئولان مربوط این تصمیم را موقتی می‌دانند. در چند روز گذشته بحث حذف رشته تئاتر برای دختران از هنرستان سوره خبرساز شد. این هنرستان که متعلق به حوزه هنری و وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است، بازیگران برجسته‌ای را به سینما،

حذف رشته تئاتر برای دختران از هنرستان سوره باعث انتقادات بسیاری شده که البته مسئولان مربوط این تصمیم را موقتی می‌دانند.

در چند روز گذشته بحث حذف رشته تئاتر برای دختران از هنرستان سوره خبرساز شد. این هنرستان که متعلق به حوزه هنری و وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است، بازیگران برجسته‌ای را به سینما، تئاتر و تلویزیون ایران معرفی کرده است و اکنون این اقدام با واکنش‌ها و انتقادات بسیاری مواجه شده است.

محمد علی ابطحی، فعال سیاسی در واکنشی تند به این تصمیم نوشت: “وقتی رشته تئاتر را برای دختران در سوره حذف می‌کنند؛ یعنی نقش زنان و مادران را هم مردان بازی کنند؟ از اون لحاظ خیلی بدآموزی داره!”

بازیگران نیز انتقادات تندی را مطرح کردند و این اقدام را شروع حذف دختران از هنرهای نمایش دانستند. همچنین نامه‌ای از سوی دانش‌آموزان و فارغ التحصیلان هنرستان سوره در مخالفت با این تصمیم خطاب به محمدمهدی دادمان، رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نوشته و در سایت کارزار گذاشته شده است.

روابط عمومی حوزه هنری: تعطیلی موقتی است

به گزارش اقتصاددان به نقل  از بورسان،  انتقادات عمده سبب شد تا حسام حسینی، مسئول روابط عمومی حوزه هنری به این موضوع واکنش نشان دهد.

وی نوشت: “شما بهتر می‌دانید که ما فقط یک هنرستان داریم آن هم مخصوص دختران. پس خبری از تبعیض جنسیتی نیست. بازهم بهتر از من می‌دانید که در سلطه و سیطره کرونا آموزش تئاتر بیشتر از هر رشته دیگری پیچیده، پرخطر و دشوار شده. مسئولیتش بزرگ‌تر از چیزی است که بتوان به عهده گرفت. گذشته از این با هزار احترام برای شور بچه‌ها به تئاتر و دلسردی‌شان از این خبر، متأسفانه طی سال‌های گذشته آمار ورود به رشته هنرهای نمایشی در دانشگاه‌ها از میان هنرجوهای سوره خیلی خیلی کمتر از استاندارد بوده. این یعنی کار ما و کیفیت آموزش ما به اندازه انگیزه این بچه‌ها خوب نبوده. حالا کرونا و ضعف کیفی ما باعث شده فرصتی پیدا کنیم برای فکر کردن دوباره و طراحی برای بهبود شرایط. یک تنفس کوتاه.”

وزارت ارشاد متولی نیست

مرکز روابط عمومی و اطلاع ‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اعلام کرد که هنرستان‌های سوره زیر نظر حوزه هنری اداره می‌شود و سیاست‌های جذب و پذیرش هنرجوی آن از سوی حوزه هنری وضع می‌شود و ارتباطی با این وزارتخانه ندارد.

اگر صحبت‌های مسئول روابط عمومی حوزه هنری صحت داشته باشد و برای فرار از انتقادات نباشد؛ طبیعی است که در شرایط کرونایی رشته‌ای که نیاز حتمی به برگزاری کلاس‌های حضوری دارد، برای مدت موقت حذف شود. زیرا کلاس‌های مجازی تاثیری در آموزش‌های عملی ندارند. اما از طرف دیگر طولانی بودن سال‌های درگیری با کرونا، این بهانه را به مسئولان این هنرستان برای تمدید این تصمیم می‌دهد.

موضوع بعدی دیگر واکنش‌های شدید در فضای مجازی بدون اطلاع رسانی صحیح است، بسیاری به این موضوع پرداختند، در حالی که خبر از موقتی بودن این تصمیم نداشتند.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع